webForumDet fria alternativet

Wordpress och blogga via e-post

Webbutveckling

2 svar · 417 visningar · startad av legis

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg
Frågan#1

Jag får en del konstiga resultat här. Jag använder wp-mail som följer med WP 2.0. Följande är mina problem:

1. Svenska tecken vägrar fungerar. De tolkas inte rätt av wp-mail, oavsett om jag väljer att ändra till UTF-8 i webbläsaren, sant även i de email jag skickar. Jag har testat skicka via 3 olika e-postklienter, samt webbaserat.

2. Helt plötsligt tar den bara med Subject i mailet. Den skippar helt att posta brödtexten.

Någon som ställts inför detta tidigare?

Medlem sedan mars 200648 inlägg

Angående fråga nr 1:
Hade också problem med svenska tecken. Har du kollat så att du har UTF-8 inställt även inne i Wordpress? Har för mig att det var under "Inställningar" man ändrade det.

Redigerar du direkt i php-filerna? Vilket program använder du i så fall? Jag använde Anteckningar (Notepad) och det ställde till det rejält! Det la till dolda tecken... Nu använder jag Notepad++. Viktigt här är också att tänka på hur du sparar filerna, se till att du sparar dom i rätt språk.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jofå, har UTF-8 inställt och har även testat 8859-x. Jag använder Crimson Editor, där kan man välja att öppna filer i olika format.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)