Windows Media Player stänger ju ute alla MAC-användare (såvida de inte har ett program som kan spela upp WMV) - så det är kanske inte det bästa. MOV/QuickTime har väl de flesta, och AVI är ju ingen codec i sig, utan bara ett filformat för data och ljudströmmar med diverse codecs.
Jag har sett mycket bra resultat med QuickTime, men det kräver ju att man kan skapa sådana filer på ett enkelt sätt.
Det borde väl kunna gå att lösa via en Flashspelare om inte jag är helt ute och cyklar. Då borde du väl också bli plattformsoberoende? Rätta mig gärna, men det är en sådan lösning som jag själv är ute efter.
Det borde väl kunna gå att lösa via en Flashspelare om inte jag är helt ute och cyklar. Då borde du väl också bli plattformsoberoende? Rätta mig gärna, men det är en sådan lösning som jag själv är ute efter.
Ja, flash funkar jättebra. Har använt det på en gammal sida jag gjorde: https://www.kindbergfilmproduktion.com för hans filmer. Men problemet där är att filstorleken blir jättestor även med små upplösningar. Jag hade också gärna fått lite tips på hur man gör dessa filer mindre och optimerar dem för uppspelning i tex. flash.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25