Jag blev förvånad att ingen har nämnt det innan här på WF.
Det är nämligen HTMLPad jag syftar på. Min favorit webbeditor har alltid varit Editplus. Men nu har jag testat HTMLPad 2005 och är fast. Helt fantastiskt. Det finns en 30 dagars prova-på version att ladda ner. Men även priset är oslagbart (jag har ingen somhelst koppling till företaget). De har ett tidsbegränsat erbjudande just nu. $25.85.
Vart att testa. Jag har tidigare kort Topstyle och UltraEdit32.
Sen borjade jag kora Golive pa jobb. Golive var riktigt javla bra nar jag val satt mig in i det, synd att programmet ar sa pass tungt och kraver en ganska vass dator om man vill att det ska flytta pa :(
vet man vad man håller på med är det inga problem :)
Jag brukar använda skruvmejsel istället för hammare när jag ska hamra i spik i väggen ;) Nä, ärligt talat, varför begränsa och göra det svårare för sig, när det finns riktigt bra verktyg som underlättar ens arbete?
Min favorit IDE är utan tvekan eclipse. Använder den till bland annat java och c. Har inte testa den för webbutveckling ännu. Jädrigt bra att ha en "all in one" ide, bara att tanka hem plugins :)
Anvander du notepad kan jag lova dig att ditt arbete ar allt annat an effektiviserat (heter det sa?).
Jag har suttit och kodat html och css i en kukig textarea i nagra veckor nu, det suger mer an nagot annat och allt tar 3-4 ganger langre tid. Med notepad skulle det ga snabbare, men anda 1-2 ganger segare an med nagon editor dar med de vanliga funktionerna.