Användarnamn och lösenord till vadå? Vad är det för toppdomän? Ta betalt i förskott, och sedan sätter du hans e-postadress som teknisk ansvarig och sedan kan väl han bara begära ett lösenord som skickas till hans adress.
Användarnamn och lösenord till vadå? Vad är det för toppdomän? Ta betalt i förskott, och sedan sätter du hans e-postadress som teknisk ansvarig och sedan kan väl han bara begära ett lösenord som skickas till hans adress.
nja, tror inte det är så enkelt, det finns både id: användarnamn: och lösen, och dessa kan man inte få vi mail, det kan man bara få via registrerad fax tror jag.
Det första jag tycker du ska göra är att ta reda på vem som vill köpa din domän, alltså du vet att det är en "snubbe" men denna snubben kanske har ett företag eller är en rik prick.. :) äger man rätt domän kan man tjäna en rejälv hacka på att sälja den..
när ni kommit överens om pris och du fått in pengarna kan du ju bara skicka id´t + lösenordet eftersom du inte har någon användning av detta längre.. det är ju enkelt för köparen att byta lösenordet.
så han får helt enkelt lite på mig då? att jag skickar lösenord ;)
eller ja, han kanske inte amerikansk men..
hans mailadress innehöll detta @info.com.np
hans svar när jag frågade hur mycket han va villig att betala va
"I cannot afford much high as we are not very rich company. But await your reasonable quote on that"
min tanke är att ta 1500 dollar.
det låter väl rimligt?
så han får helt enkelt lite på mig då? att jag skickar lösenord ;)
eller ja, han kanske inte amerikansk men..
hans mailadress innehöll detta @info.com.np
hans svar när jag frågade hur mycket han va villig att betala va
"I cannot afford much high as we are not very rich company. But await your reasonable quote on that"
min tanke är att ta 1500 dollar.
det låter väl rimligt?
Ja han måste ju helt enkelt lita på dig.. så är det ju vid de flesta nät köpen.. det som går att göra är ju att utbyta lite adressuppgifter och skicka en offert eller liknande gällande köpet..
1500 dollar är ju egentligen ett väldigt billigt pris för "evig" marknadsföring..
men kanske mycket pengar för dig. :) (och för mig :))
Ja han måste ju helt enkelt lita på dig.. så är det ju vid de flesta nät köpen.. det som går att göra är ju att utbyta lite adressuppgifter och skicka en offert eller liknande gällande köpet..
1500 dollar är ju egentligen ett väldigt billigt pris för "evig" marknadsföring..
men kanske mycket pengar för dig. :) (och för mig :))
tycker det låter rimligt i alla fall..
ja.. vi får väl komma fram till något.
ska ge han mitt bud nu så får vi se hur det går :)
när domäner säljs är väl praxis 18 månadsinkomster, ser iof nu att du inte har någon reklam på sidan, men domänen är ju lätt och komma ihåg och högst troligt värd 1500$.
Jag sålde https://www.myt.info till Deutsche Telecom för några år sedan för 2 500 EUR. Fråga mig inte vad de skulle ha den till men dom betalade glatt så 1 500 USD tycker jag låter rimligt för ditt domännamn.
290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2