E emton Medlem sedan juni 2005 89 inlägg Frågan 21 nov. 2005 10:13 #1 För ganska länge sedan läster jag någon stans i cybervärlden att man kan uppdatera flera sidor samtidigt i dreamweaver. Altså om man har text som ska vara samma på flera sidor ska man inte behöva gå in och ändra på varje sida utan det ska ske "automatiskt".
Någon som vet hur man gör? Jag kan inte hitta var jag läste detta.
echoSwe Medlem sedan nov. 2004 1 189 inlägg Du kan söka efter ord i en hel site. CTRL + F, välj "search sitewide" eller "search folder"
oskob Medlem sedan maj 2002 1 558 inlägg Det går ju med serverscript, men om dreamweaver har någon egen funktion för det har jag ingen aning om :q
Palle Medlem sedan apr. 2000 3 174 inlägg Jorå, i Dreamweaver kan du använda Templates .
Sök lite i din Hjälp i Dreamweaver så borde du finna hur du går till väga. :)
P ptr_lks Medlem sedan juni 2005 584 inlägg ctrl+V..
Hej,
helt plötsligt så kan jag inte använda kortkommandon i DW 8..
Varken:
ctrl + V
ctrl + C
ctrl + X
Har ni råkat ut för liknande?
Danny Medlem sedan juli 2004 12 913 inlägg Det var BARA Dreamweaver då alltså!? Jag menar, så du inte råkat aktivera nåt skit i stil med "sticky keys" i Windows.
P ptr_lks Medlem sedan juni 2005 584 inlägg det verkar som att Edit/Keygoard Shortcuts har försvunnit.. så jag fick göra en copy av dessa... nu verkar det funka..