webForumDet fria alternativet

Välkommen till Ruby on Rails

Webbutveckling

10 svar · 1 069 visningar · startad av Boorg

Medlem sedan okt. 2004409 inlägg
Frågan#1

Välkommen till detta nyöppnade forum. Har kan ni diskutera allt om Ruby on Rails. Ruby on Rails är ett nytt sätt att utvecka webb applikationer på ett snabbt och bra sätt. För att intrudocera er till kan ni läsa den info som finns på den officella webbsida www.rubyonrails.org

För att visa er hur snabbt man kan utveckla en webbapplikation, i detta fall en webblog, kan ni se på denna filmen http://www.rubyonrails.com/media/video/rails_take2_with_sound.mov

Vänliga Hälsningar
Jesper Borg

Medlem sedan nov. 20055 inlägg

Tycker det verkar vara lite för mycket hype runt ruby on rails... Finns det någon sajt som jämför mot t.ex asp.net och c#?

Men efter att man har sett filmen så måste jag hålla med om att det ser rätt kul ut! Vad finns det för bra ruby on rails communities / tutorial sajter?

Den bästa som jag har sett är Robuonrails.com. Men jag håller på att göra rubyonrails.nu på svenska, med översatta tutorials och sådant. Och här på webforum har vi ett bra forum, om mer blir lite insatta i det så :)

Medlem sedan dec. 200461 inlägg

Ojdå. Det verkar vara ett väldigt spännande koncept. Har dock svårt att överge mitt kära Java ;)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Verkar hur grymt som helst! Ska absolut testa det :)

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Vilket program använder killen i filmen? (Både prompt och editor) Finns det något substitut för pc? Kommandotolken är ju inte jätteskön :/ och så diggade jag katalogträdet han hade inbyggt i sin editor och stödet för tabbar.

Jag tycker det ser ut som han kör linux på filmen, därför ser det nog anorlunda ut.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Boorg skrev:

Jag tycker det ser ut som han kör linux på filmen, därför ser det nog anorlunda ut.

Det är Mac OS X han kör.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Det är Mac OS X med Textmate som editor om jag inte minns fel.

aha! my bad :)

Medlem sedan juli 2002423 inlägg

finns textmate eller likabra editor till PC?
RadRails har inte inyggt för alla kommandon osv som den han hade,m eller äre bar inställningar som måste göras?

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)