Välkommen till detta nyöppnade forum. Har kan ni diskutera allt om Ruby on Rails. Ruby on Rails är ett nytt sätt att utvecka webb applikationer på ett snabbt och bra sätt. För att intrudocera er till kan ni läsa den info som finns på den officella webbsida www.rubyonrails.org
Tycker det verkar vara lite för mycket hype runt ruby on rails... Finns det någon sajt som jämför mot t.ex asp.net och c#?
Men efter att man har sett filmen så måste jag hålla med om att det ser rätt kul ut! Vad finns det för bra ruby on rails communities / tutorial sajter?
Den bästa som jag har sett är Robuonrails.com. Men jag håller på att göra rubyonrails.nu på svenska, med översatta tutorials och sådant. Och här på webforum har vi ett bra forum, om mer blir lite insatta i det så :)
Vilket program använder killen i filmen? (Både prompt och editor) Finns det något substitut för pc? Kommandotolken är ju inte jätteskön :/ och så diggade jag katalogträdet han hade inbyggt i sin editor och stödet för tabbar.
finns textmate eller likabra editor till PC?
RadRails har inte inyggt för alla kommandon osv som den han hade,m eller äre bar inställningar som måste göras?
248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2