jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Hej!
Är det någon som har erfarenhet utav utveckling av .NET-baserad web service klient som skall kommunicera mot en Axis web service (Java)?
Nuvarande .NET klienten tycks iaf kunna kontakta web servicen och web servicen behandlar frågan och skickar ett svar (enligt logg-filerna) men .NET-klienten kastar ett exception.
TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg Men skall det inte bara att lägga in url:en i proxyklassen?
XML och SOAP kör väl JAVAS webservicar med oxo? ...eller?
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Jag förstår inte riktigt va du menar :)
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Vad får du för Exception? Jag har provat detta (just mot Axis) med gott resultat.
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg På server-sidan kastas inget undantag. Jag har fått en förenklad version av .NET-klienten och med den får jag inget fel, men den fungerar inte.
Jag är ännu inte säker på om det är bara de som skapat klienten som strulat till med klienten.
Jag tänkte mest om det är nåt speciellt man måste göra för att få en .NET klient att kunna prata med en Java-baserad web service.
Fick du t ex göra förändringar i wsdl-filerna eller i server-config.wsdd?
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg emission: fick du konfigurera server-config.wsdd på nåt sätt, dvs i <globalConfiguration>?