Jag vet inte om detta är rätt forum men inget av de andra kändes speciellt lämpliga. Om inte så får väl moderatorn flytta det dit där det är lämpligare.
Jag har ett script som tar en stund att göra sitt jobb, resultatet skickas sedan till en pdfkomponent som gör en pdf av alltihop och detta skickar jag direkt på användaren som ett attachment. Funkar utmärkt... så länge det inte ligger en proxy emellan som (tror jag) har en kortare timeout än vad mitt script tar att generera.
Jag undrar nu: Finns det något sätt att komma runt detta öht?
Jag har inga belägg för det men det känns som om det är situationen att det blir 'tyst' i kommunikationen server/klient medan scriptet går tills det att komponenten blir klar och innehållet åker iväg som så att säga triggar proxyn men jag vet inte. Jag är inte så införstådd i hur proxys fungerar egentligen :D
Min idé var kanske att man skulle kunna 'ticka' iväg lite irrelevant header info men så fort man flushar innehållet så stängs kommunikationen ner direkt. Och rätta mig om jag har fel men att använda response.addheader buffras väl på servern så det kommer ju inte leda till någon kommunikation som kan resetta timeouten på proxyn.
Någon annan här kanske är bättre insatt i hur det fungerar och kan säga om jag ens är på rätt spår. Det kanske inte ens finns någon lösning på det hela.
Alla förslag på lösning välkomnas varmt. Är helt desperat efter att ha suttit och googlat som en tok på lösningar.
Jag sitter på IIS 6 med ASP/vbscript om det spelar någon roll.