webForumDet fria alternativet

Redigeringsprogram

3 svar · 361 visningar · startad av mmmMange

mmmMangeMedlem sedan jan. 2005110 inlägg

Har alltid knackat all min HTML, CSS, PHP och ASP -kod för hand, eftersom jag inte kan med redigeringsprogram som lägger in en massa skumma saker som man inte vill ha, och som gör att det blir svårt att överblicka och ändra manuellt senare. Men nu har jag "gått in i väggen" och orkar inte sitta och skriva varenda sida, med alla ID'n och gudvetvad som skall skrivas in och som sedan skall skrivas in i stilmallen...

Så är det nån som har ett tips på ett grafiskt redigeringsprogram (typ frontpage, dreamweaver eller nåt sånt) som:

- inte lägger in en massa skräpkod
- hanterar stilmallar
- inte klagar (och inte ändrar i koden!) om man lägger in PHP/ASP-kod på sidan

TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg

Kolla in TSW Webcoder. Det är en kraftfull, gratis kodare som kanske har de funktioner du söker:

http://www.tsware.net/download.php

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Tråden flyttad från HTML, XHTML & CSS samt byter rubrik.

mvh Palle
Moderator webForum

mmmMangeMedlem sedan jan. 2005110 inlägg

Provade TSW WebCoder... Det verkar ju vara ett helt okej program, men jag klarar mig nog minst lika bra med gamla hederliga TS WebEditor - den har ju t.o.m. CodeInsight (eller vad det heter) för de flesta PHP-funktioner!

Men något jag saknar i både TS WE och TSW WC är förmågan att kunna skapa stilmallar automatiskt. Vi säger att jag har en sida med ett formulär med några olika textboxar (som jag gett olika ID's). Då skulle jag kunna trycka på en knapp, och så skapar den en stilmall med alla ID'n från HTML-sidan redan inskrivna och klara att fylla i bara. Det kan ju inte var särskilt svårt att göra känns det som.

Finns det något sådant?

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)