webForumDet fria alternativet

Hemlig hemsida???

Webbutveckling

18 svar · 799 visningar · startad av kenan83

Medlem sedan mars 200520 inlägg
Frågan#1

Tja...

Jag skulle vilja göra en hemsida men vill inte att nån ska kunna ta reda på att det är jag bakom den. Och nej det är inget olagligt som ni tror, de klommer handla om poker.
Men hur ska man gå till väga. Ska man fixa en webhotell i en annan land bara eller krävs det mer. Kan mindigheterna ändå ta reda på vem som äger sidan?

MVH

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Re: Hemlig hemsida???

kenan83 skrev:

Tja...

Jag skulle vilja göra en hemsida men vill inte att nån ska kunna ta reda på att det är jag bakom den. Och nej det är inget olagligt som ni tror, de klommer handla om poker.
Men hur ska man gå till väga. Ska man fixa en webhotell i en annan land bara eller krävs det mer. Kan mindigheterna ändå ta reda på vem som äger sidan?

MVH

doftar fuffens... en sådan sida skulle JAG aldrig besöka!

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Nu var det ju iofs inte fråga om vilka sidor du vill besöka.

För att svara på frågan, domän kan registreras hos http://domainsbyproxy.com/ . Jag antar att de skulle kunna ge tips om webbhotell som är pålitliga.

Re: Re: Hemlig hemsida???

Fredde Mannen skrev:

kenan83 skrev:

Tja...

MVH

doftar fuffens... en sådan sida skulle JAG aldrig besöka!

Allså de blir bara en sida om information, en forum o lite artiklar... Men de kommer ju stoppa länkningen till utländska spelsidor, måste ta bort de på min ena sida... Därför jag undrar, de kommer ju inte vara nån sida där jag skriver va vänlig ange din kontonummer här så får du en trevlig present ;)

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

ehumm... de lätt så fuffens fuffens.. :)

Nåja, de är väl i stort sett bara att läsa igenom olika avtal på olika svenska webhotell. Tvivlar på att de är förbjudet på alla servers att länka till utländska spelsidor.

Fredde Mannen skrev:

ehumm... de lätt så fuffens fuffens.. :)

Nåja, de är väl i stort sett bara att läsa igenom olika avtal på olika svenska webhotell. Tvivlar på att de är förbjudet på alla servers att länka till utländska spelsidor.

Allså det är inte förbjudet, men svenska spela stämmer alla som bedriver sån verksamhet i sverige... Undrar bara vart jag kan öppna en websida o där de inte lämnar ut namnet på ägaren?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

så du ska öppna en spelsida utan att ha något företag? jo tjena.

Okkido skrev:

så du ska öppna en spelsida utan att ha något företag? jo tjena.

Allså de ska inte vara nån spelsida... Bara hemsida me information o länkar...

kenan83, vad är då problemet att lägga det på ett hotell som vill ha information om dig?

Okkido skrev:

kenan83, vad är då problemet att lägga det på ett hotell som vill ha information om dig?

nej allså hotellet är de inga fara de kan jag ge ut min information till... Men letar efter nån hotell som inte lämnar ut min information till svenska myndigheterna... För de kommer tydligen skicka brev till alla nu o så... Man vill ju helt skippa sånt... Så därför undrar om de finns nån webbhotell som håller mig hemlig o inte lämnar ut min information...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Varför inte använda sig av ett amerikanskt webbhotell t.ex?

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Varför skulle myndigheter skicka brev till dig bara för att du har en informationssida om olika spel?

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg

Jag fattar inte heller det? Så länge du inte gör något olagligt så är det väl inget å dölja? Eller?

Tror du på allvar att nån myndighet sitter och skickar ut brev till folk som länkar till sidor som handlar om poker?

men allså...

De kommer bli olagligt snart att länka till andra sidor som har nåt med lotter att göra (lotteri = om någon kan vinna mer än någon annan) Allså min fråga va bara om webhotell lämnar ut information på begärna och om man kan gringå detta...

Svenska Spel kommer snart att själva ge sig in på poker o därför vill de stoppa alla som länkar till andra sidor...

kenan83 skrev:

De kommer bli olagligt snart att länka till andra sidor som har nåt med lotter att göra (lotteri = om någon kan vinna mer än någon annan)

Är du säker på detta? Allt jag har hört talas om, är att det kommer bli olagligt med sidor som bedriver spelverksamhet, som poker mm. Men länka till sådana sidor, kan de ju knappast förbjuda.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Tror han syftar på exempelvis.

Länsrätten i Södermanland län har den 15 februari 2005 (mål nr 2591-03, 2592-03 och 631-04) konstaterat att offentlig exponering av ett utländskt vadhållningsbolags logotyp, som tillika är Internetadressen till vadhållningsbolagets webbsida som tillhandahåller vadhållning över internet, utgör ett främjande av deltagande i ett utländskt lotteri på sätt som anges i 38 § lotterilagen. Domarna har inte vunnit laga kraft.

1.7 Främjande
Enligt 38 § lotterilagen är det inte tillåtet att främja deltagande i ett inom landet anordnat lotteri som inte är tillåtet eller ett utom landet anordnat lotteri. Främjande kan ske på olika sätt, t ex genom att sälja lotter eller delaktighetsbevis i lotterierna, genom att ta emot eller förmedla insatser eller genom att förmedla vinster. Vidare kan främjande ske genom att sprida inbjudan, plan, vinstförteckning, dragningslista eller liknande beträffande lotterierna. Det kan också ske genom annonsering eller annan spridning av meddelanden om lotteriet. Kammarrätten i Stockholm (mål nr 689-2001) har fastställt att annonsering på Internet via en s k banner på svensk webbplats för ett utländskt vadhållningsbolag utgör ett främjande. Det är med andra ord inte tillåtet att på radio, i TV, i tidningar eller på Internet på något sätt göra reklam för utländska lotterier/vadhållnings-bolag.

Eftersom vi lever i en slags speldiktatur i Sverige där samtliga pokersiter befinner i en gråson om att vara lagliga eller olagliga, gör SS allt för att döda alla konkurrenter på den svenska marknaden iom att de själva ska introducera onlinepoker.

Ok, då har han rätt. Det var verkligen en konstig lag, måste jag säga. Nåja, domännamn kan han ju fixa via http://domainsbyproxy.com/ . Sedan är det väl bara att hyra in sig på ett utländskt webhotell. Då borde han vara rätt så anonym för staten.

Ok man får tacka för hjälpen... Nån som kan rekomendera nån bra utländskt webhotell... Behöver inte så mycket plats..

MVH

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)