En sak slog mig precis... Går man in på tradera, går in på en användare och vill se hans epostadress komme rman ju till en säkerhetssida... Där fyller man i de texken man ser på en bild. Men varför är alltid dessa bilder så fult gjorda? Alltså man gömmer texten. Kan det avläsas annars? Eller hur fungerar det egentligen? Vad skulle skillnaden vara om det bara var en bild med svart text mot vit bakgrund?
Korrekt! Anledningen till att man använder sådana "säkerhetssidor" öht är att minska risken att en maskin kommer åt mailadressen. Om det då hade varit enkelt att läsa texten så skulle maskinen också klara av det, och då försvinner ju hela funktionen med "säkerhetssidan".
Korrekt! Anledningen till att man använder sådana "säkerhetssidor" öht är att minska risken att en maskin kommer åt mailadressen. Om det då hade varit enkelt att läsa texten så skulle maskinen också klara av det, och då försvinner ju hela funktionen med "säkerhetssidan".
/r jag stavar ju som en kratta :OO
Ok, då var det precis som jag tänkt mig... Men räcker det inte att man drar lite streck och annat? Alltså oftast de bilder som finns ser ju riktigt skunkiga ut... Eller de kanske görs via något program?
Visa inte mailadress öht! Använd ett mailto-formulär där mailet skickas från webbservern och besökaren aldrig får en chans att se mailadressen förrens ägaren (till adressen) väljer att svara på mailet. Så gör ju ex. blocket.
Tack för den nyttiga informationen samt de olika aspekterna som finns... Det med synskadade hade jag inte en tanke på... Finns det några mer saker som kan ställa till det?
285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25