webForumDet fria alternativet

Typo3

Webbutveckling

4 svar · 625 visningar · startad av The_datanörd

Medlem sedan feb. 200411 inlägg
Frågan#1

Tjena, jag ahr försökt att installera Typo3 på mitt webbhotell. När jag försöker logga in på admin sidan får jag följande problem:

Error: This host address ("www.domän.com") and the referer host ("") mismatches!
It's possible that the environment variable HTTP_REFERER is not passed to the script because of a proxy.
The site administrator can disable this check in the "All Configuration" section of the Install Tool (flag: TYPO3_CONF_VARS[SYS][doNotCheckReferer]).

Hoppas jag kan få lite hjälp!

Eller ska jag köra något annat CMS verktyg? Det ska vara ganska lätt att designa om och den enda funktionen som jag egentligen behöver är uppdatering av ett fåtal sidor med kontaktmöjlighet.

Tacksam för snabbt svar!

P.S. Där jag har skrivit www.domän.com står min riktiga domän men jag vill inte ange denna här
D.S.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm..

Det var ett tag sedan jag mekade med Typo3, men om du Googlar efter

TYPO3_CONF_VARS[SYS][doNotCheckReferer]

så hittar du ett förslag på lösning som jag tycker verkar lovande i första träffen:
http://typo3.org/documentation/mailing-lists/install-general-archive/thread/25900/

:birp

Medlem sedan feb. 200411 inlägg

Förstår inte hur det där forumet funkar.. vad ska jag göra?

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

The_datanörd skrev:

Förstår inte hur det där forumet funkar.. vad ska jag göra?

"add

TYPO3_CONF_VARS[SYS][doNotCheckReferer] = 1

to the localconf.php file in the typo3conf subdirectory."

Öppna localconf.php och klistra in kodsnutten.

Medlem sedan aug. 2000359 inlägg

Förstår mig heller inte mig på det där forumet, att regga sig gick smidigt, men hur gör man för att posta ett inlägg?

294 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
162 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
162 ms — ändringar (db)