webForumDet fria alternativet

Läsa streckkod med mobil

Webbutveckling

4 svar · 996 visningar · startad av wazid

Medlem sedan maj 2001156 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag undrar om någon känner till metoder för att läsa streckkoder med kameran i mobiltelefonen.
Jag skulle kunna vilja läsa in streckkod från papper med mobilen, och det skulle då motsvara ett artikelnummer som hamnar i ett formlär i webläsaren i telefonen.

MvH

David

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Min första fråga är varför? Andra frågan är ju ifall din mobilkamera klarar tillräckligt bra kvalitet för att kunna leverera data till det program som nu skall läsa av koden. Sen skall du dessutom kunna interaktivisera med din telefons webbläsare (?) och placera ett artikelnummer (var kommer det ifrån förresten?) i ett fält. Om jag skall vara riktigt ärlig, så tror jag det är en långväga satsning.

Vilken telefon gäller det?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det går utmärkt så länge som din mobiltelefon har kamera (uppenbarligen :e) och java-stöd.

Det finns ett program (kan tyvärr inte namnet) som du kan ladda ned som läser av streckkoder via bilden du tar med kameran.

Medlem sedan maj 2001156 inlägg

Tanken var att man skulel kunna läsa in "streckkod" från en prislista och autmotaiks få med produkten i en varukorg på en sajt man har i mobilens webläsare.
Man skulle då slippa mata in artnr för hand.

MvH

David

Medlem sedan sep. 20041 551 inlägg

Du kanske menar programmet SoftekBarcodeReader som du kan hämta på http://www.softeksoftware.co.uk/
/Impact

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)