webForumDet fria alternativet

Bok om communitys?

Webbutveckling

4 svar · 252 visningar · startad av lillebror

Medlem sedan apr. 20041 597 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag undrar om det finns någon litteratur om communitydesign som någon kan rekommendera mig? Likaså om någon kan rekommendera mig några bra programmeringsböcker för ASP 3.0?

Tack på förhand! :)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Någon bok om community-design tvekar jag på om det finns..
Om du inte kan ASP 3.0 rekommenderar jag att du börjar med ASP.NET istället.
Lär dig ASP.NET på 3 veckor kan vara bra för en nybörjare då.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Vad är det för bok du är ute efter? Tekniskt inriktad eller nån diskussion om communities som samhällsfenomen?

\r Så Vimp hann före :) Tror nog att det är rätt tomt på böcker om just de tekniska aspekterna, mest för att communities inte är särskilt komplicerade, tekniskt sett.

Medlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Jag söker mer efter det du säger spango, en bok där man för en diskussion om communities, olika upplägg osv, för och nackdelar. Någon titel kanske?

Jag kan ASP hyffsat. Har hållt på med det något år. Kommer ASP.NET ersätta ASP 3.0 i framtiden? Kortfattat, vad är de stora fördelarna med ASP.NET? Jag tolkar det som att det är väl investerad tid att lära sig .NET? :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag har för mig att det kommit ut nån svensk bok om communities, men jag minns inte vad den hette. Leta runt lite bland internetbokhandlarna så får du se om du hittar nåt :)

Ja, ASP.NET kommer ersätta gamla ASP. Det är mer strukturerat och mindre bökigt, även om det kanske har något högre insteg.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)