webForumDet fria alternativet

Hur indexerar jag hemsidan i sökmotorer på smidigaste sätt?

Webbutveckling

11 svar · 571 visningar · startad av richi_f

Medlem sedan apr. 2004206 inlägg
Frågan#1

Hej!

Nån som vet om det finns något enkelt sätt eller nån guide för att indexera hemsidan i de vanligaste sökmotorerna?

Tack på förhand!

Mvh,
Richard

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

1. Anpassa den för sökmotorer.
2. Gå till respektive sökmotors sida och använd deras formulär för registrering.
3. Vänta sex månader, därefter upprepa steg 1-2 om behövligt.

Medlem sedan apr. 2004206 inlägg

Hej igen!

Tack för svaret!

Jag har hört talas om att det finns sidor där man kan fylla i sin sida och sedan skickar den iväg URL:en till alla sökmotorer.

Nån som vet?

Mvh,
Richard

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Re: Hej igen!

richi_f skrev:

Tack för svaret!

Jag har hört talas om att det finns sidor där man kan fylla i sin sida och sedan skickar den iväg URL:en till alla sökmotorer.

Nån som vet?

Mvh,
Richard

Visst finns det sidor som gör det.... men inte gratis.. vet inte direkt någon länk så här i huvudet. men jag har hört att dom vill ha betalt för det... eller så var det sidor som besöker din sida många gånger så den ska få en bra sök plats..

Medlem sedan maj 2004451 inlägg

http://www.javascript.nu/hits4free/index.shtml

den där tror jag var gratis på nåt vis.

Medlem sedan mars 200459 inlägg

Allra enklast (om man har tålamod) är att anmäla hemsidan till http://dmoz.org -alla sökmotorer värda namnet (och några till) hittar dig där.

Medlem sedan maj 2004151 inlägg

Dom där gratissidorna skall man akta sig för om man inte vill bli nerspammad. Brukar ofta vara din e-postadress dom vill åt för att sälja vidare...

Erfarenhet någon?

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Storen skrev:

Dom där gratissidorna skall man akta sig för om man inte vill bli nerspammad. Brukar ofta vara din e-postadress dom vill åt för att sälja vidare...

Erfarenhet någon?

Ingen erfarenhet av det, Men skulle nog kunna säga med 99.99% säkerhet att det e mailen dom vill åt och sen locka med besökare till sin sida...

Medlem sedan jan. 2002341 inlägg

Såna där gratis registratorer brukar inte vara nåt vidare, alla större sökmotorer har vidtagit åtgärder mot sådana genom en "kod" man måste skriva in tillsammans med sin hemsida. Koden brukar stå i en bild med nåt skumt teckensnitt, så att inget skript ska kunna läsa den automatiskt.

Medlem sedan juni 200457 inlägg

http://www.isubmit.org/
Denna sida är också gratis.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Kan också tillägga att sökmotorregistrering inte är nödvändig. Om Google hittar en ny sida någonstans (via länk från annan sida) lägger den till den till sitt index.

Jag har aldrig registrerat någon sida, utan väntar bara nåt halvår. ;)

Medlem sedan sep. 200182 inlägg

något halvår? det var som faen vad lång tid ni verkar ha stått ut med. jag har lagt upp sidor ett antal gånger, som vad jag vet inte länkats från något annat ställe i början. men de har kommit in i google inom nån vecka oftast, och eftersom man anpassat dem till sökmotorer och de faktiskt är relevanta kommer de ofta bland de fem högsta åtminstone.

-- Kallepocket

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)