TThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg Hej alla, jag läste i en datatidning för ett tag sedan om att man skulle lägga in e-posadresser på en hemsida hexadecimalt för att sökrobotar inte kan läsa det som en mejladress då och på så sätt skydda sig mot spam. Hur pass tillförlitligt är det?
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggDet är så pass tillförlitligt tills någon gör en funktion som ersätter hexadecimala tecken till vanliga tecken, och därmed får tag på din e-postadress. ;)
Hur som helst så tror jag att det dröjer och därför kan det anses vara hyffsat säkert.
Ett hundraprocentigt säkert sätt är att annars ha ett formulär man får fylla i, vars innehåll skickas till din e-postadress.
TThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg Formulär
Problemet är att jag har flera olika mejladresser på samma sida som jag vill skydda från spam.
Sidan
Spammen börjar bli rätt jobbigt nu.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inläggFår du redan idag en massa spam på dessa e-postadresser så är skadan nog redan skedd tyvärr. :(
TThordMedlem sedan sep. 2000685 inlägg Spam
Att jag får är inte konstig då jag inte varit försiktig med vilken e-postadress som jag lag ut i olika forum och så. Bara att försöka rädda det som räddas kan så att säga.