roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg Hej,
Jag undrar vad ni där ute använder er av för verktyg för att koda större kodmassor i ? I dagsläget använder jag mig av Macromedia Dreamweaver MX men jag skulle gärna vilja få tag på ett program som gör att man får bättre översikt över sina stora koder. Exempelvis att If / Case satser kan stängas grafiskt precis som vissa professionella verktyg för C++ och Java funkar. Tyvärr funkar inte dessa med ASP och VBScript/Jscript/Javascript osv..
Ge mig tips är ni snälla, och finns det gratisverktyg så uppskattas det desto mer ;)
Tack på förhand!
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg De flesta kör nog notepad för att slippa program som gör om koden åt en.
Mvh
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Tror INTE att de flesta använder Notpad. :e
Det finns massor med program som är tusen gånger bättre än Notepad som inte rör koden om du inte vill.
Själv använder jag TextPad.
Vad andra här på wF använder hittar du här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=37&threadid=61442
Själv är jag väldigt förtjust i EditPlus:
http://www.editplus.com/
Den fixar ASP/VBScript/JScript/Javascript/HTML/CSS samt PHP/ASP/Perl och C++.
Jag använde xk. Nu använder jag ASP.NET web matrix.
jvc_manMedlem sedan okt. 2003165 inlägg TextPad - testa, du kommer bli nöjd!
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Re: Verktyg för ASP / VBScript / JScript / Javascript / HTML / CSS
roxpace skrev:
Exempelvis att If / Case satser kan stängas grafiskt precis som vissa professionella verktyg för C++ och Java funkar. Tyvärr funkar inte dessa med ASP och VBScript/Jscript/Javascript osv..
Jag använder Macromedia Homesite för vanlig webbprogrammering,
där finns en sådan funktion (collapsed) - klart smidigt. :)
Textpad är ett utmärkt program
RaggeMedlem sedan apr. 200370 inlägg Även jag använder Homesite (5) när det gäller webbutveckling.
roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg Tack Palle, det var ett sånt svar som jag letade efter mest. Funktion "collapsed" är underbar...
Men då för att förlänga frågan, finns det fler program än Homesite som stödjer detta och gärna mer automatiskt ?
Textpad är inte ens två gånger bättre än notepad. Jag har upplevt många buggar i textpad och har nu tagit bort det från datorn. Jag använder numera vim.
Web-Tor skrev:
Tror INTE att de flesta använder Notpad. :e
Det finns massor med program som är tusen gånger bättre än Notepad som inte rör koden om du inte vill.
Själv använder jag TextPad.
Vad andra här på wF använder hittar du här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=37&threadid=61442
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Macromedia Visual Studio.NET. Klarar av de flesta programspråk och scriptspråk.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Visual Studio och Macromedia DW MX.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Cheguelin skrev:
Jag har upplevt många buggar i textpad och har nu tagit bort det från datorn.
Vad menar du med "buggar"? Jag har aldrig stött på några problem. :o
SilvioF skrev:
Macromedia Visual Studio.NET. Klarar av de flesta programspråk och scriptspråk.
Är det inte Microsoft som byggt Visual Studio.NET?
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg Jo, det har du ju helt rätt i. Måste ha tänkt p ånågonting anant när jag skrev det där. :-/
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Är det verkligen nödvändigt att dra upp en två månader gammal tråd bara för att göra en smiley?