Hjälp med hemsida/or

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joevmi
    Medlem
    • 2010-03-09
    • 4

Hjälp med hemsida/or

Hej,

Jag äger flera (ca 20) domännamn som jag varken har tid eller kunskap att göra någonting med (är familjefarsa).

Behöver därför hjälp med att skapa något av dom. Bara enkla hemsidor som ev. genererar inkomst. Antingen länkar son ger % eller bara föra över dom till en "domain parking"-sida.

Någon som har/känner någon som har lust att hjälpa till?
  • Mr T
    Medlem
    • 2007-05-30
    • 1147

Vad hade du för tankar när du skapade domänerna ? Tänker på namnen du gett domänerna ?
    ---------------
    http://fun.axplock.com
    Ett gott skratt förlänger livet

Comment

• Joevmi
      Medlem
      • 2010-03-09
      • 4

Har diverse "brancher";

En del porrdomännamn, några om lån via mobilen, segling osv. Vissa adresser är bättre än andra såklart.

Affiliateannonser på dessa sidor vore att föredra mot vad som är läget nu. Att de bara ligger och dammar.

Har ju kollat upp sidor som erbjuder affiliate-tjänster till mina "brancher", men som sagt var. Både tid och kunskap fattas. Skulle stjäla för mkt tid. Heltidsjobb + 1 (snart 2) småbarn äter upp det mesta.

Comment

• Mr T
        Medlem
        • 2007-05-30
        • 1147

Har du funderat på att auktionera ut domännamnen ?
        ---------------
        http://fun.axplock.com
        Ett gott skratt förlänger livet

Comment

• Joevmi
          Medlem
          • 2010-03-09
          • 4

Jo, tanken har väl slagit mig. Men skulle vilja testa att affilite-annonser först.
          Som jag har förstått är det ganska enkelt att göre en sån sida OM MAN KAN det...

Krävs det mkt underhåll när en sådan sida är färdig?

Comment

• Danne V
            Medlem
            • 2006-08-02
            • 7685

Originally posted by Joevmi
            Jo, tanken har väl slagit mig. Men skulle vilja testa att affilite-annonser först.
            Som jag har förstått är det ganska enkelt att göre en sån sida OM MAN KAN det...

Krävs det mkt underhåll när en sådan sida är färdig?
            Det är faktiskt ett jäkla pyssel att hålla igång en webbplats med annonser. Dels måste/bör man vara med i flera affiliate-program (3-4 st i alla fall) och hålla sig uppdaterad, dels vill annonsörer ofta kunna se vilken typ av webbplats deras grejer visas på (och vilka domännamn dom har), dels ändras ofta ersättningen osv. Har man några webbplatser och kanske 40-50 annonsörer så bör man nog lägga ner 4-5 timmar/vecka, minst.
            Med vänlig hälsning från
            Danne
            ------
            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
            Våga Vägra
            FaceBook

Comment

• Joevmi
              Medlem
              • 2010-03-09
              • 4

aha. Ok. Räcker inte med att lägga upp och låta vara mao.

Då behöver jag snarare någon som LÄR mig hålla på med sidor och annonser själv. Är van vid datorer men det här med affiliering är helt nytt för mig.

Får väl hitta någon arbetslös kunnig privatlärare i östergötland då....

Comment

• Sharkie
                Medlem
                • 2003-10-09
                • 865

Tänk om.
                Du tjänar nog mer på att sälja domänerna än att försöka få intäkter på annonser.

För övrigt är jag en av dem som hatar sådan typ av hemsida du vill ha, finns ingen som helst vits med dem - tar bara upp plats på nätet.

Att sen ha domäner som antyder till en tjänst som sen visar sig bara försöka ge dig pengar gör inte saken bättre... Men det är bara mina 0,0002 öre/click
                /Sharkey

StoffesFoto.se - Mina bilder, inte dina!

Comment

• jme
                  Medlem
                  • 2001-05-07
                  • 1967

lika informativa som aboutnk
                  Min blogg | Mina böcker

Comment

Working...