Där lyckades jag utan större kunskap i ämnet utforma mina länkar på ett snyggt sätt. Det fungerar bra, men jag försöker få bort så man slipper mata in ett slash i slutet på varje länk. Just nu måste man skriva:
Jag har mixtrat utan att lösa problemet, min kunskap i ämnet är för liten. All hjälp mottages tacksamt!
RewriteEngine On
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)$ /index.php?bolag=$1&sida=$2&nyhet=$3 [QSA]
RewriteRule ^([^/]*)/$ /index.php?bolag=$1 [QSA]
Går det sen också att ignorera bild och css filer hade det varit suveränt, men bara om det är effektivt. Har sett exempel på detta men inte fått det att funka än.
Okej. Sitter på jobbet nu, och har inga möjligheter att testa här. Men ska testa när jag kommer hem (om typ 2 timmar) så återkommer jag om ingen annan hinner före.
Du anar inte hur uppskattat det vore om du kunde hjälpa mig att få det att funka. Det är en sådan liten detalj därför är det lite extra störigt att det ska vara så svårt.
Hej igen! Jag fick för mig att allt fungerade bra i helgen. Men nu när jag provar igen så fungerar inte bilder och stilmallar med de omskrivna länkarna. Jag vet att man kan sätta / framför alla länkar, men då det är dynamiskt innehåll på flertalet av sidorna vore det bra om man slapp göra detta på alla länkar.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2