Nu har jag börjat flytta från wordpress.com till self-hosted. Jag har skaffat webhotell på loopia.se där dom har en bloggtjänst. Behöver jag installera wordpress när det verkar som att det finns inbyggd wordpress tjänst på loopia?
min användare och blogg finns ju kvar på wordpress.com med ett .com-url kopplat till den. hur fungerar det när url
n flyttas till loopia? det verkar fortfarande som att url
n ligger kopplad till wordpress.com's domänmanager.
Vad tycker ni är bäst? Loopia använder ju Wordpress MU, vad är skillnaden mellan vanliga self-hosted wordpress och MU? hur ändrar man utseende på bloggen med MU?
det är många frågor men jag har kollat runt på wordpress sidor och försökt hitta enkla tillvägagångssätt men myntet verkar aldrig falla ner riktigt.
min användare och blogg finns ju kvar på wordpress.com med ett .com-url kopplat till den. hur fungerar det när url
n flyttas till loopia? det verkar fortfarande som att url
n ligger kopplad till wordpress.com's domänmanager.Vad tycker ni är bäst? Loopia använder ju Wordpress MU, vad är skillnaden mellan vanliga self-hosted wordpress och MU? hur ändrar man utseende på bloggen med MU?
det är många frågor men jag har kollat runt på wordpress sidor och försökt hitta enkla tillvägagångssätt men myntet verkar aldrig falla ner riktigt.
när man går in på min url kommer man fortfarande till min gamla wordpress.com-blog, den skickar vidare en till user.wordpress.com. url'en finns alltså fortfarande kopplad till wordpress.com bloggen... fastän jag tydligen nu laddar upp och installerar wordpress på samma url?
grymt att få hjälp!
tack för all hjälp!!!!!!
Comment