webForumDet fria alternativet

Ruby on Rails + Apache + FastCGI

0 svar · 403 visningar · startad av tamas

tamasMedlem sedan aug. 20081 inlägg

Hej alla,

Jag började ganska nyligen med Ruby on Rails och när jag jobbat lokalt med mina sidor har allting fungerat utan problem. Dock uppstår det en hel hop problem när jag ska försöka ladda upp det mot Binero (dom hänvisade mig hit).

För det första så använder Binero Apache2 + FastCGI medan jag lokalt testar med Mongrel.

Så, först fick jag problem med att jag inte kunde visa roten på min sida efter att ha tagit bort index.html i min /public-mapp, det visade sig att jag saknade min .htaccess fil (som tydligen ska genereras av Rails men inte i mitt fall) som jag då la till. Frid och fröjd. Nu blir jag redirected till min map.root.

Nu till mitt nästa problem, det jag inte lyckas hitta någon lösning på, av någon anledning så vill inte min sida läsa varken CSS, bilder, eller Javascript. Sökvägen är https://www.minsida.se/stylesheets/application.css, lokalt fungerar det här utmärkt men av någon anledning så får jag ett 404 på min GET request när jag laddar upp det hos Binero.

Jag har säkert missat något men jag har försökt förklara det så bra som möjligt, förhoppningsvis finns det någon som tidigare ha gjort det här mot Binero och kanske kan hjälpa till :)

Tack på förhand
Mikael

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)