Hur får man fram någon typ av felmeddelande på en Apache Tomcat server. Vi har en servlet som inte fungerar som den ska men det enda som kommer upp i webbläsar fönstret är IIS standard sidan "Sidan kan inte visas". Jag skulle behöva något mer informationsrikt meddelande om något är fel. Vi har inte flyttat några filer eller så, alltså bör det ha hänt något med applikationen men utan felmeddelande så är det inte så lätt att felsöka. Eller om det finns någon form av logg fil. Till saken hör att företaget som gjorde denna applikation inte finns kvar längre och jag själv har inte sysslat med Apache Tomcat. :q
Vi har startat om Tomcat servern och det går att surfa till default sidan, så den är igång.
Det är inte servern du ska pilla på, det är i din webläsare. Gå in på Verktyg > Internet-alternativ > Fliken Avancerat > Bocka ur rutan "Show friendly HTTP error messages" / "Visa egna HTTP-felmeddelanden".
Jag passar samtidigt på att flytta tråden från Apache. :)
Jo, det alternativet är redan avmarkerat. Men jag får fortfarande inget felmeddelande!
Det enda jag får i webbläsaren är en helt tom sida eller "Sidan kan inte visas". Vilket borde innebära att filerna inte finns eller något i den stilen, men de har inte flyttats eller rörts överhuvudtaget.
Det måste ju gå att få något mer informationsrikt felmeddelande än detta?
Jag vet att detta hör hemma i Apache forumet och inte i Webbläsare så någon kan väl flytta tillbaka tråden?
Ok, jag har gjort en ny servlet, vilken jag sparade som testservlet.java. När jag försöker kontakta den genom sökvägen http://blaha:8080/blaha/blaha/testservlet så kommer ett felmeddelande där Description säger:the requested resource (blaha/blaha/testservlet) is not availible. Vilket måste betyda att något inte är igång eller inte finns?
Jag måste tillägga att jag kan absolut ingenting om Apache, Tomcat eller sådant. Allt detta rullar för övrigt på en MS Server 2003 och alla andra applikationer är antingen ASP eller ASP.NET.