spankeyMedlem sedan nov. 200325 inlägg Nån som vet varför jag får felmeddelandet att ´..´ är disallowed character jag kör alltså en vanlig Server.MapPath("../bla/blas.mdb") och jag får felmeddelande
Disallowed Path Characters
The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method
är det nån som vet varför??
Tack.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Per default tillåts det inte att göra så. Du får helt enkelt se till att IIS:en tillåter det om du nu vill det.
spankeyMedlem sedan nov. 200325 inlägg Ok,har du nån aning om hur?
:D
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag vet att vi har diskuterat detta på wF tidigare, så prova att söka lite. :)
Jag har tyvärr aldrig sett Windows 2003, så jag har inte en aning om exakt var inställningen finns.
Mvh
SteamMedlem sedan juli 2003169 inlägg wF står för webForum alltså detta forum du är på nu och läser det här meddelandet.
Adressen hit är https://www.webforum.nu :)
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg den gör man i IIS, proporties för aktuella webbplatsen, fliken home directory, knappen configuration, fliken options klicka i "Enable parent paths".
Eller sök här på forumet :)
spankeyMedlem sedan nov. 200325 inlägg Jag hittade det ganska omgående efter inlägget här men man tackar ödmjukast :D