webForumDet fria alternativet

se en virtual mapp i siten?

6 svar · 317 visningar · startad av Proton

ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg

Hej,

Jag har en ftpsite kallad rootftp. Home directory är E:\ användarna ser alla mappar där som de ska. Om jag nu vill att de ska få tillgång till en mapp på F:\projekt\ så har jag gjort en virtual directory. Aliaset Projekt fungerar alldeles utmärkt. Typ ftp:\\rootftp\projekt.

Men det kräver att användaren själv skriver in \projekt i sitt ftp program. Går det att få till så att användaren istället ser en mapp kallas projekt och kan dubbelklicka på den? Det bästa vore alltså om man kunde ha mer än en sökväg under home directory.

Hälsningar
Johnny

ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg

Hej,

Ingen som vet hur man kan få till en "länk" mellan "home directory" och en "virtual directory". Typ en mapp som man kan klicka på?

/Johnny

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Behöver hjälp med det här också...

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Om man kör NTFS så stöder Windows hårda och mjuka länkar på samma sätt som *NIX. En enkel lösning kunde vara att skapa en symbolisk länk (inte genväg) till F:\projekt\ inne i E:\?

Ladda ner junction.exe och skriv:

junction e:\project f:\projekt

eller:

junction -d e:\project

för att ta bort länken igen.

mattiasnordinMedlem sedan maj 20012 080 inlägg

*NIX

LOL :)

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

mattiasnordin skrev:

*NIX

LOL :)

Det är rätt sällan jag behöver hjälp med att förstå mina egna skämt, men detta verkar vara en av de gångerna: Vad var det roliga?

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag han sldrig testa det här då jag avinstallerade, men om jag ska gå igenom samm sak igen så ska jag prova detta och rapportera hur det gick...

143 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)