webForumDet fria alternativet

Isolera FTP användare??

4 svar · 277 visningar · startad av Proton

ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg

Hej,

Håller precis på med att konfigurera FTP´m som skickas med i Windows 2003.

Där finns 3 lägen ett av dem är Isolate users. Det låter som det rimligaste valet för mig. Men är inte säker. I windows 2000 använde jag mig av virtual directories, en för varje användare.

Jag har alltså valt Isolate Users, valde F:\ som home directory. I F:\ skapade jag katalogen LocalUser. I LocalUser skapade jag ex. kalle. således ser det ut såhär för kalle. f:\LocalUser\kalle

I FTP-siten har jag tagit bort att anonymous får logga in. När jag sedan försöker logga in med kalle går det inte alls. Tillåter jag anonymous inloggingar kommer jag vackert in i LocalUser\public.

Jag provade att lägga till Users i Domain Controller Security Policy men det hjälpte inte heller.

Jag har utgått från denna sida när jag har gjort det hela http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/standard/wsa_ftp_isolate.asp

Punkt 4 där verkar inte finnas!! Den punkten verkar höra hemma under isolate users using active directory.

Vad har jag gjort för fel???

Hälsningar
Johnny

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

aleborg skapade en liten guide om hur man gör i forumet IIS & PWS. Den funkar fint.

Här är länken till tråden

Ouups, jag har postat i fel forum märker jag nu. Kan ngn flytta det?

SirPeter, kollade det och så har jag gjort tidigare men denna gång vill jag gå till botten med det nya i IIS 6.

/Johnny

oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg

* Flyttad från NT *

Är det någon som kan hjälpa mig med detta?

/Johnny

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)