PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Hej,
Jag behöver kunna använda mig av..
[red]<!--#include virtual="/path/file.asp"-->[/red]
..i mitt projekt men det fungerar inget vidare.
Jag har skapat en ny virtuell katalog i IIS´en, men det vill sig ändå inte.
Fungerar det inte att göra så här i Windows 2000 Professional?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Går det verkligen att använda / som första tecken i virtual? Jag tror du måste använda file.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Jag har fått ett klart projekt på CD från kunden, ca 550 asp-filer, som skall byggas ut.
I dessa inkluderas en rad olika filer med detta syntax:
[red]<!--#include virtual="/include/db_functions.asp"-->
<!--#include virtual="/include/cls_search.asp"-->
mm. mm.[/red]
Vill ju gärna slippa gå igenom alla filerna och ändra include-sätt då detta fungerar finnemang skarpt på servern, dock inte lokalt.. :(
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Varför då? Kan du inte lägga filerna i en mapp, path som är en undermapp till din rot?
- - - -
Går det verkligen att använda / som första tecken i virtual? Jag tror du måste använda file.
Jo, visst kan man använda slash, men det är däremot ingen höjdare att göra om man använder include file. ;)
Mvh
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Jo jag kan lägga filerna i en undermapp till min rot, men jag kan inte inkludera dom i min sida..
Filerna som skall inkluderas ligger i mappen include.
[red]<!--#include virtual="/include/db_functions.asp"-->[/red]
Ger mig detta felmeddelande lokalt:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
Include-filen '/include/db_functions.asp' kunde inte hittas.
/jobbdirekt/index.asp, line 48
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Och mappen include ligger direkt under roten?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
Palle skrev:
Inte i wwwroot utan mappen include ligger direkt under roten i den virtuella katalogen..
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Men varför måste du ha en virtuell katalog att ha filerna i? kan du inte bara lägga dem direkt i include i webbplatsens rot?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg För att kunna hålla ordning på alla projekt/webbplatser så vill jag ju inte sprida ut mappar från dom olika projekten till olika ställen på disken..
Därför undrade jag om det gick att skapa en virtuell katalog där jag kunde placera projektet och då få alla virtual-includes att fungera.
Får la skippa det och flytta ut include-mappen och lägga den i ordinare www-rooten så länge. ;)