Jag vet att det inte går att installera IIS på Home, jo det går ju om man mixtrar lite och det vill jag inte göra.
Har faktiskt Windows XP Pro på skiva här men det går inte att installera.
Min fråga är i allafall denna. Kan man köra någon annan server? Som stöder ASP? Pris spelar ingen roll.
Server på XP Home
23 svar · 421 visningar · startad av bymarie
Om inte pris spelar någon så föreslår jag att du satsar på xp pro iaf ;)
IIS är ju den som är bäst anpassad för asp.
Men du kan ju även köra apache med chilliasp.
Varför kan du inte installera Windows XP Pro?
Har en HP dator, när jag installerar Win XPP så försvinner alla drivrutiner. Det går inte att få tag på nya drivrutiner från HP:s sida utan allt ligger i datorn och försvinner således när man installerar XPP.
Du menar att HP inte tillhandahåller drivrutiner för win XP pro?
Uhmm.. tydligen ja.
Vilken del av dator/kringutrustningen är det som du inte hittar drivrutiner till?
Allt.. skärmen, dvd:n, brännaren. När jag installerade Win XPP så funkade ingenting. För att återställa det och få tillbaka Home igen var jag tvungen att beställa återställningsskivor från HP.
Drivrutinerna måste väl ändå finnas på HPs hemsida?
Nackdelen med HPs datorer är att de har delat hårddisken så att själva operativsystemet ligger i en enskild hårddisk :l
Det finns inte på deras hemsida, har redan kollat det med supporten.
Det är som LeonL säger, uppdelat på flera hårddiskar.
bymarie skrev:
Har en HP dator, när jag installerar Win XPP så försvinner alla drivrutiner. Det går inte att få tag på nya drivrutiner från HP:s sida utan allt ligger i datorn och försvinner således när man installerar XPP.
Så är det med min bärbara hp också. Jag mailade hp och de sa att man ska uppdatera home versionen till xp, dvs inte installera ny, för då följer drivrutiner och sådant med. Så har jag gjort och det funkar utmärkt.
LeonL: vad dillar du om? :P Min hp:s hdd är iaf inte uppdelad.
Jag försökte att enbart uppgradera först, men då funkade inte vissa grejer. Hårdvaran funkade. Men inte mjukvaran. T.ex så gick det inte att skapa en fjärranslutning..
bymarie skrev:
mjukvaran. T.ex så gick det inte att skapa en fjärranslutning..
Låter som om du gjort något fel någostans då. Ev. kanske man måste installera den igen under lägg/till tabort windowskomponenter. :l :)
Mmmm.. men det blir så krångligt..
Får köra med Apache och php istället för asp..
bymarie>>Vad är det för dator du har? Märke, modell, modellnummer osv. Ju mer info du kan lämna desto bättre.
Skriv ner namn och modell på dom hårdvaror du vill ha drivrutiner till.
Okej..
Cd-brännaren är HP, skärmen är HP, Cd-rom är HP.. modellen har jag ingen aning om.