LiamMedlem sedan aug. 200340 inlägg Hej,
installerade IIS 5.1 igår på win xp. Vanliga asp-sidor fungerar perfekt, men när jag slängde in ett existerande projekt med aspfiler och anslutning till en databas i wwwroot/mittprojekt så går det inte att nå. Servern bara står och tuggar och ingenting händer.
Vad är problemet? Om jag tar bort anslutningen till databasen i koden så fungerar aspsidan... så troligen ligger problemet i databaskopplingen.. någon som har någon erfarenhet av det?
Förut körde jag med en vanlig connectionstring, men ändrade nu till system-dsn för att se om det gick bättre, men icke.
Som sagt, vad kan det vara?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Om du låter sidan "stå och tugga", får du fram något felmeddelande då?
LiamMedlem sedan aug. 200340 inlägg nope, inget händer. det är det som är problemet. den bara står och 'processar'.
inget felmeddelande eller nåt.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Hmm, skumt.
Har du testat att starta om servern? ;)
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Inte tex Norton antivirus scriptblock som hindrar?
LiamMedlem sedan aug. 200340 inlägg stängde av norton nu och fortfarande samma fel
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag vet inte om det är Norton som strular men OM det är det så räcker det inte med att stänga av det. Du måste avinstallera det helt och hållet för att det inte ska störa andra program.
Jag har själv avinstallerat Norton minst 10 gånger den här veckan eftersom det stört andra installationer m.m.
LiamMedlem sedan aug. 200340 inlägg shit, det låter helweird.
Funderar på om jag kanske måste installera om ODBC. Kan ju vara där felet ligger...