arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg Hejsan
Har IIS i min dator och det har funkat kanon. Fick dock ett problem idag efter att ha kopplat in min dator i ett nätverk. Får bara upp att sidan inte kan visas när jag försöker nå en sida via localhost precis som jag gjort innan. Webbservern är igång och det klagar inte på något.
Är det någon som kan hjälpa mig så vore jag väldigt tacksam...
/Arvid
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Är det från en annan dator du försöker nå den eller vad menar du?
arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg nej det är från samma. använder det bara för att kunna programmera lite asp och php...
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Och du har testat att starta om själva IIS:en förmodar jag?
Testat att komma åt den via http://127.0.0.1
arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg ja det har jag
funkar inte med 127.0.0.1 heller. Samma fel. Sidan kan inte visas.
/Arvid
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Och det funkar så fort du inte är med i nätverket?
Låter som nån typ av dns-fel men det borde funka med 127.0.0.1 ändå.
Är det en riktig server eller en pro-version av Windows?
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Du harinte ställt in IISen på ditt interna ip-nummer då?
Start -> kör -> cmd [enter]
ipconfig [enter]
skriv in ditt ip-nummer i din browser
funkar det då?
arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg nej det funkar inte när jag inte är ansluten till nätverket. Det gjorde det innan jag kopplade in datorn i det för första gången. Är inte hundra på att det är det som är felet...
Det är win XP pro jag har...
arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg får samma fel om jag skriver i mitt egna ip
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Du har inte ändrat nåt med default-filen eller nåt sånt va? Dvs. den heter default.asp eller om du har lagt till nåt annat så heter den som den skall?
arvjosMedlem sedan juni 2002129 inlägg skriver sökvägen till specifik fil. Heter iof inte default men det ska ju funka...t.ex:
http://localhost/test/fil.asp
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om du börjar med att kolla så att IIS:en funkar genom att skapa en fil i wwwroot som heter default.asp som du skriver t ex "Hejsan" i och sedan går till localhost. Funkar det inte då så är det nåt vajsing med din IIS, annars är det nåt annat fel.