Jag kör en community på win2003, jag vet inte vad som har hänt men det började för 3 dagar sen att hända nåt mysko med servern.
Den slutar svara bara så där efter att den har varit igång 30-60 min. På själva servern märker jag inget, den hänger sig inte, men webben (communityn) fungerar inte allt stannar .
Jag ser bara att processorn sjunker till 0-1 % när Communityn slutar fungera.
Jag har provat att installera om servern, men det hjälpte inte.
Innan så fungerade den bra...den klarade över 100 st samtidiga Online.
Är det nån som har varit med nåt liknande????
Det är inget fel på min lina, det har jag kollat!
Kan det vara nån attack, eller hårdvarufel....eller vad fan är det?
Skulle vara mycket tacksam för all hjälp, för att jag blir galen på det här.
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg Den här tråden känner jag igen... hmmm var? §jr
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
LeonL skrev:
Den här tråden känner jag igen... hmmm var? §jr
Det kan man undra LeonL. Kan du kanske vara vänlig att tala om det för oss andra som inte vet?
kickRMedlem sedan juni 200434 inlägg svaret på detta?
för jag har exakt likadant problem!
ni får inga fel rapporterade i error loggen heller? Utan sidan den bara blir seg som fasiken?
kickRMedlem sedan juni 200434 inlägg jepp inget i loggen, den slutar helt enkelt visa sidorna, men den e på. Det som löser detta är att jag trycker på stop och sedan på play. Men jag kan ju inte sitta som en hök och vaka över servern och fixa detta varje gång, nått fel är det. =)
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Testat att stoppa den i en egen application pool?
kickRMedlem sedan juni 200434 inlägg jag vill ju inte stoppa nått, jag vill ju bara att den inte skall haka upp sig/sluta visa sidor. vill att den skall rulla på.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Inte stoppa. Lägg applikationen i en egen application pool på IIS.
kickRMedlem sedan juni 200434 inlägg Fungerade ej. Blir skvatt galen här. Uppför sig precis som en bugg eller liknande.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg En enkelt test, lägg upp några rena HTML-sidor, nästa gång det inträffar, testa om HTML-sidorna funkar.
Funkar HTML-sidorna så har du ett roligt jobb framför dig, jag vågar med 90% säkerhet påstå att felet beror på att du inte stänger dina databasobjekt ordentligt. Troligen har du dessutom någon loop på t ex förstasidan där du öppnar databasen en gång i varje loopning men stänger den inte efter dig. Detta gör att ASP.dll hänger sig samt att alla databasresurser äts upp på servern.
kickRMedlem sedan juni 200434 inlägg nopp, html eller htm fungerar inte heller.
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Då får du installera IISState och logga servern.