webForumDet fria alternativet

Besöksstatistik på Windows 2000 Server

Webbservrarur Webbserver

4 svar · 242 visningar · startad av robert999

robert999Medlem sedan maj 200327 inlägg

Hejsan!

Är det någon som har ett bra tips på ett program eller sätt att övervaka och logga vad som händer på servern?

Jag vill gärna kunna se minsta lilla aktivtet och vilken HTTP_header som besökarna har. Helst i realtid och dessutom i loggfil.

/Robert

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kolla in Weblogg Expert Lite.
Det är ett gratisprogram i liteversionen som är helt okej för normalt bruk.

När jag installerat weblogg expert och drar igång programmet samt väljer att skapa en ny profil så får jag efter en stund en fråga om vägen till min logfil. Skapar IIS någon loggfil själv som jag behöver hänvisa till?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Japp, du hittar var den ligger genom att gå till Properties för webplatsen och klicka på knappen Properties nere till höger på fliken Web site.

Aha! :-) Du är ju bara för bra! Nu fungerar det också! Riktigt bra program det där weblog expert.

Jag har även installerat ett program som heter IISTrace ( http://www.pstruh.cz/help/iistrace/default.htm ) men av någon anledning så rapporterar det bara om jag till exempel laddar ned en större fil (exempelvis .zip). Vanliga gif-filer, html-filer, etc, struntar IIStrace att informera mig om. Lurigt värre...

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)