Den kanske inte ligger i en särskilt mapp, men nog ligger den i en mapp alltid! Se till så att användaren IUSR_datornamn har läs och skrivrättigheter i den mappen.
Om filen ligger i rootmappen så är det enbart filen som skall ha rättigheter att ändra i den filen, inte hela mappen för då är du illa ute.
Mjo, sant.
<ot>Men i gengäld så är det väldans dumt att ha databasen i rootmappen. Den ska helst ligga utanför rooten (så att man itne kan ladda ner den genom att skriva rätt url).</ot>
Helt korrekt Peeer. :)
Trixande med rättigheter i rootmappen kommer förr eller senare att straffa sig.
Skapa hellre en mapp i samma nivå som rootmappen ligger och ställ in modify-rättigheter på den så funkar det bäst.
Okej, men hur gör jag att folk får rättigheter att ändra något i rootmappen, om det är bra, eller kanske ska satsa på en ny mapp.... Filerna ligger på Brinkster, la ner betaltjänsten tidigare, för mycket utgifter...
Du har troligen inte satt skrivrättigheter till filen du försöker skriva till, jag har skrivit en artikel om detta på https://www.deleex.tk
Artikelns namn är "Kom igång med IIS"
Du har inga och kan inte få några skrivrättigheter i rootmappen på brinskter. Har för mig att det finns en mapp som heter "db" eller "data" eller liknande, i den har du skrivrättigheter!
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25