aspMedlem sedan aug. 2002733 inlägg Idag har jag suttit och programmerat vid datorn större delen av dagen. Allr har fungerat korrekt förutom nu, de senaste 30 minuterna. När jag går in på någon soda som tex http://localhost/Matchresultat/test.asp så laddar den hela tiden eller så kommer det ett meddelande:
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
--------------------------------------------------------------------------------
Please try the following:
If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.
Open the localhost home page, and then look for links to the information you want.
Click the Back button to try another link.
HTTP 404 - File not found
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Technical Information (for support personnel)
More information:
Microsoft Support
vad kan detta bero på?
aspMedlem sedan aug. 2002733 inlägg hur? den är alltid igång!
Kan man göra i kontroll panelen. Annars kan du starta om datorn ;)
Öppna IIS kontroll panelen.
i XP
Kontrollpanelen / Adminstrativa verktyg / IIS
Kolla sedan om den mappen du grejar med finns utdelad.
aspMedlem sedan aug. 2002733 inlägg Jag är inne i ett program som heter Internet Information Services. Jag vet inte hur jag kom till det men nu är jag där i alla fall. Vad skall ajg klicka på för att restarta?
Det är nog inte det att du behöver starta om den.
Du får antagligen kolla om den mapp du har dina filer är webbdelad
deleexMedlem sedan maj 2003107 inlägg antingen har du inte IIS startad, eller så måste IIS startas om
mrhazeMedlem sedan juli 2002252 inlägg Om han får ett 404-fel så är ju antagligen webbservern igång, annars hade han fått en Site Cannot be found istället.
Konstigt att det bara hände helt plötsligt dock. Kollat rootmappen på disken så allt stämmer?
mrhazeMedlem sedan juli 2002252 inlägg