Kan du inte skriva in mer än en IP adress i konfigurationen? Typ "xxx.xxx.xxx.xxx/min_sida_ett" och "xxx.xxx.xxx.xxx/min_sida_två"?
EDIT: Topicen är utbruten från en annan diskution, därför den konstiga början :)
/Viktor
2 svar · 259 visningar · startad av Jaar
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, men jag har en liknande fråga själv som någon kanske kan svara på också.
Min server står på en lina med dynamisk dns. Jag har kopplat en no-ip.com konto till den (https://www.no-ip.com) som tilldelar en adress till det ip jag använder just då. No-ip tillåter att man har flera adresser till en maskin, vilket är bra. Jag har tänkt att skaffa en andra, men kan jag på något vis koppla så att ettan.no-ip.com kommer till en sida och tvaan.no-ip.com kommer till en annan?
Det jag antar att jag kan köra är att ha en sida som tar emot requesten och kollar vilken url besökaren angivit, men det låter som om det kanske går att ha en enklare lösning. Det är inte heller säkert att no-ip gör något annat än skickar besökaren vidare till mitt ip, och då vet man ju inte vilken url som angivits...
Någon som gjort något liknande?
Kan du inte skriva in mer än en IP adress i konfigurationen? Typ "xxx.xxx.xxx.xxx/min_sida_ett" och "xxx.xxx.xxx.xxx/min_sida_två"?
EDIT: Topicen är utbruten från en annan diskution, därför den konstiga början :)
/Viktor
Då det inte framgår vad det rä för server så chansar jag på IIS och flyttar tråden från Internet & Webbtjänster då lösningen ligger på server nivå.
Skapa en till webbplats på din IIS, sök i detta forum för mer information :)