Jag har installerat Windows 2000 och allting fungerar utmärkt. Dock har jag inget eget domännamn utan använder mig av åtkomst genom fast ip-nummer. Nu har jag installerat Jmail och försöker få ett mailformulär att fungera. Problemet är att jag inte vet adressen till min smtp-server. Normalt är det ju mail.mindomän.com men vad skriver jag när jag inte har ett domännamn???
Adressen till min smtp-server???
7 svar · 751 visningar · startad av robert999
Testa med 127.0.0.1
Fungerar inte!
Det fungerar inte med 127.0.0.1 heller... Har försökt med allt möjligt nu. Jag vet att det inte är hemsidan eller scriptet som bråkar eftersom det fungerar utmärkt på webhotellet (digikom). Enda kruxet är att i den koden så är smtp-adressen mail.domännamnet.com... Men vad skriva utan domännamn?
Själva Jmail komponenten tycks för övrigt vara fungerande eftersom jag får felmeddelande (bla bla bla jmail.Message (0x8000FFFF) The message was undeliverable. All servers failed to receive the message).
Tanken slår mig dock nu att jag måste kanske göra något mer i Windows 2000 server? SMPTP tjänsten är förvisso installerad som standard, men måste jag kanske gå in och göra någon inställning i ISM?
Evigt tacksam för råd och tips!
Felmeddelandet (svart text, vit bakgrund (ms explorer 6)
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.
--------------------------------------------------------------------------------
Please try the following:
Click the Refresh button, or try again later.
Open the home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Technical Information (for support personnel)
Error Type:
jmail.Message (0x8000FFFF)
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
Om jag inte minns helt fel måste du konfa smtp-servern....det måste man under iisen under xp ivf....
Konfigurering
Hmm... Frågan är bara vad som måste konfigureras?
Jag har startat upp internet services mangager och kikat på inställningarna för smtp. Jag har ställt in IP-nummer. Vad mer kan tänkas behövas göras?
Kan jag behöva skapa en virtuell smtp-server? Vad är det egentligen?
*kliar mig i huvudet*
Det är den som är din smtp, så ja....
På engelska heter min default virtual smtp-server sen högerklickar du där väljer properties och gör behövliga inställningar....