Pro versionerna av såväl XP som W2k har ju denna begränsning, så det var väl inte så konstigt?
Aleborg lär ha ett bra webbhotell, enligt ryktet... ;)
7 svar · 237 visningar · startad av Qimen
Hej
Stör mig enormt på iis i xp pro då den flippar ur om det blir mer än 10 anslutningar samtidigt. Ska köpa webbhotell senare men har en sida på min egen dator för att andra ska kunna testa sidan under tiden.
Finns det något annat webbhotell som har bra stöd för asp, så att man inte behöver ändra ngt i sina script?
Pro versionerna av såväl XP som W2k har ju denna begränsning, så det var väl inte så konstigt?
Aleborg lär ha ett bra webbhotell, enligt ryktet... ;)
Mjo men jag har ingen vidare lust att gå och betala webbhotell sålänge det inte ens är säkert att det blir någon sida.
Men finns det ingen annan webbserver än iis med asp? är värkligen ms det enda :S
Apache + http://www.apache-asp.org/
Men hur vettigt det nu är för dina behov har jag ingen aning om ;)
Men apache, vill man ha asp då så får man väl ha typ chilli asp eller ngt liknande och det funkar väl inte så bra med asp, eller?
Saxat från den länken som var i mitt ovan inlägg:
This is a portable solution, similar to ActiveState's PerlScript for NT/IIS ASP. Work has been done and will continue to make ports to and from this implementation as smooth as possible.
Men sen vet jag som sagt inte hur vettigt det är.. kanske värt att kolla upp?
japp ska kolla upp det då. :)
Har ingen aning som sagt, stötte på en massa ASP när jag sökte efter annat på Apache, så jag tänkte att det kanske finns nåt användbart där då.