roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg Jag kör med IIS 4.0 och kan absolut inte uppgradera till IIS 5+ pga många orsaker.
Frågan är denna, jag kör med SSI #include virtual="filnamn.asp" anrop, men vill helst ta med filargument som egentligen ska funka som #include virtual="filnamn.asp?test=kalle" men så fort jag gör detta sistnämnda så får IIS fnatt och kan inte hitta filen.
Finns det något sätt att fixa detta på i IIS 4 ?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nej, du kan inte dynamiskt inkludera kod på det sättet, och det finns inte heller någon möjlighet (nåja ;) ) i IIS 5. Är det kod du behöver komma åt eller är det bara kod som skall köras vid anropet / layout etc?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg RED. Det fungerade nog inte vid närmare eftertanke. ;) :D
roxpaceMedlem sedan juli 200181 inlägg Det är en lista som ska visas och man behöver definiera upp vart i listan man ska starta, det är detta jag vill använda filargument för.
Jag har tillfälligt löst det med VBScript variablar innan SSI som sätts, men det är ingen stilig och ren lösning.