Jag har försökt att lämna ut mitt ip nummer för att företag jag arbetar med ska kunna gå in och se på sina sidor genom min IIS.
Men varje gång ja (eller nån annan) skriver in mitt ip /mappnamnet så kommer det upp en förfrågan om lösenord !?
Hur kommer jag förbi detta ? och om det nu finns något vart får jag veta vad jag ska skriva ?
Tacksam för svar!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ställ in rättigheterna för kontot IUSR_Datornamn så att det har läsrättigheter i mappen som sidan ligger i.
Det gör du genom att högerklicka på mappen och välja Egenskaper och därefter fliken Säkerhet.
Du kan även söka lite i detta forum för mer info om du inte får till det.
Välkommen till webForum förresten. :)
Hej och tack för ditt snabba inlägg :)
Jag har försökt att ändra skivarrättigheterna osv men ja kör med XP och det ser inte likadant ut. När jag väljer att alla ska ha tillgång till läsrättigheter osv så frågar den fortfarande efter lösenord. Blir inte klok på detta. Jag har för mig att jag kunde detta innan men efter en formatering så har denna skumma fråga dykt upp .
Finns det något annat sätt eller är det bara jag som är korkad ? :)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Kolla så att du inte har bockat bort åtkomst för Anonymous i din IIS. Om den är förbockad så är det kontot som jag skrev om förut som du måste lägga till och sätta rättigheter på.