webForumDet fria alternativet

Stora server problem...

3 svar · 303 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20013 362 inlägg

som ni ser på denna länk

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=68020

fast nu har jag testat med Apache... men folk utifrån komemr inte åt servern :( :( :( genom att skriva in mitt IP nummer... tvivlar starkt på att det är Apache eller IIS som det är fel på.. tror att det är nån säkerhets inställning nånstans.. men jag vet inte vart jag kan ställa in det...

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20013 362 inlägg

FFS... jag löste problermet som har beskymrat mej sedan julas... det har varit den där jävla brandväggen inbygd i XP som man aktiverar genom egenskaper på aktiva nätverksanslutningar.. lackar totalt på mirkkosoft

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

Beskriv gärna lite mer, t.ex vilken ISP du har.

Vad får personerna som försöker ansluta för fel, får dom en 404-felsida eller kan dom inte ens ansluta till servern (port 80 stängd)?

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20013 362 inlägg

sgtpepper skrev:

Beskriv gärna lite mer, t.ex vilken ISP du har.

Vad får personerna som försöker ansluta för fel, får dom en 404-felsida eller kan dom inte ens ansluta till servern (port 80 stängd)?

dem som försökte ansluta fick "sidan kan inte hittas" och inget mer, medans det gick klockrent för mej som sitter lokalt på datorn... men som sagt den där inbygda brandväggen :devil DÖDA...

fö så har jag Bostram som ISP, men det hade juhe inte med saken o göra i detta fall

Genererad på 367 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb