webForumDet fria alternativet

IIS @ winXP = OFFSIDE

24 svar · 1 125 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Tjenare.. jag har ett skumt fel med min IIS:...

jag kan komma åt den hela tiden, den ligger lokalt på min dator, fungerar i alal väder, men däremot så fungerar den bara ibland för mina polare när dem skriver in IP numret till mej.. ibland står det sidan kan inte hittas, o ibland gåre fin fint.

jag har provat o starta om IIS, o instalera om IIS, starta om datorn, men problemet om att polarna bara kommer in ibland består!!

nån som vet vad felet kan vara?

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

när det blir 10 anslutningar så går det inte att få tag i den helt enkelt..
det är helt enkelt en begräsning i alla pro versioner av IIS

Cannabis_TomtenMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jymdis skrev:

när det blir 10 anslutningar så går det inte att få tag i den helt enkelt..
det är helt enkelt en begräsning i alla pro versioner av IIS

okej, jo det vet jag... men det lixom bara vart jag inne på sidan så har jag sagt till 1, endast en polare att gå in på sidan, å ibland fungerar det inte, så jag startar om IIS/datorn, å då fungerar det inte heller för han att komma in.. fast vi bara vart 2 personer...

och jag har aldrig nåra problem att komma in, även när det inte fungerar för dem, så komemr jag in!

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

ansluter dom via ip eller domännamn?

Jymdis skrev:

ansluter dom via ip eller domännamn?

IP numret, den ligger lokalt på min dator...

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Råkar det vara en D-Link router?

Toonster skrev:

Råkar det vara en D-Link router?

router, sån har vi inte haft hemma sen gustav vasa dog... rak lina från modemet in i burken, ingen firewall eller nått!

problemet löst.. det var XP:s inbygda brandvägg på som aktiverad..

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Du har alltså ingen brandvägg alls?

OveRRidE skrev:

Du har alltså ingen brandvägg alls?

vissa säger, jag tror inte på alkohol!
jag säger! Jag tror inte på Brandväggar! :P

dem enda väggarna jag ltar på e dem maskinvar u väggarna från cisco systems som kostar 5 siffrigt belopp..
hehe

BTW, så beställer jag inte saker med kreditkort på internet, o jag gör inte bankärenden. jag har typ inte nått på min dator som gör att jag är rädd för internet :P

så svaret på din fråga är! Nej, jag har ingen brandvägg överhuvud taget, jag har aldrig haft en brandvägg (om man inte räknar med denna ofrivillaga brandväggen inbygsd i IIS), o jag har inte haft några problem :)

Och sen så har jag inte IIS längre... Jag har instalerat, Apache +Chilisoft + mySQL, eftersom webhotellet jag ska andvända mej av kör på dem grejerna, då slipper jag problem med saker som chilisoft inte kan hantera om jag kör på IIS.

så med tanke på det så slipper jag alla hål i IIS som gör det lätt att komma åt datorn, och sen så kör jag windows update så fort det kommer utnån säkerhets uppdatering

R] redigerat lite grann pga lite... hmm.. aja strunt samma :D

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

... o jag har inte haft några problem.

Hur vet du det? Din dator kanske har används som spamserver av hela norra halvklotet utan att du vet om det. ;)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

dem enda väggarna jag ltar på e dem maskinvar u väggarna från cisco systems som kostar 5 siffrigt belopp..

Ja vadårå? Har inte alla en sån då? :q :e

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Cannabis_Tomten skrev:

...så svaret på din fråga är! Nej, jag har ingen brandvägg överhuvud taget, jag har aldrig haft en brandvägg...

Cannabis_Tomten skrev:

problemet löst.. det var XP:s inbygda brandvägg på som aktiverad...

;) :e

solbulle skrev:

Cannabis_Tomten skrev:

...så svaret på din fråga är! Nej, jag har ingen brandvägg överhuvud taget, jag har aldrig haft en brandvägg...

Cannabis_Tomten skrev:

problemet löst.. det var XP:s inbygda brandvägg på som aktiverad...

;) :e

jamen jag har inte haft en aning om att XP har en brandvägg som aktiveras automatiskt när man instalerar XP, oke okej, teoretiskt har jag väl haft en brandvägg sen i julas ungefär.. men det var inte under mitt medvetande så det gills inte :P!!!

tycker åtminstånde att det ska vara en option under instalationen om man vill aktivera brandväggen!

föresten undrar jag hur bra den brandväggen är igentligen!

SirPeter skrev:

joda, visst har alla en sån, men jag tror inte alla som har en sån vet hur man konfigurar den =) så den e juhe mer eller mindre värdelös? eller? :e

Robban skrev:

... o jag har inte haft några problem.

Hur vet du det? Din dator kanske har används som spamserver av hela norra halvklotet utan att du vet om det. ;)

Cooolt =) jag tror min ISP skulle ringa o fråga vad FAN jag höll på med om jag skickade massa späm över hela jordklotet =)

mlundbomMedlem sedan jan. 2003573 inlägg

Cannabis_Tomten skrev:

SirPeter skrev:

joda, visst har alla en sån, men jag tror inte alla som har en sån vet hur man konfigurar den =) så den e juhe mer eller mindre värdelös? eller? :e

*evil-grin*

/M

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

ofrivillaga brandväggen inbygsd i IIS

Den är i Windows XP, inget annat. Och den försvinner inte för att du avinstallerar IIS.

Jag vet inte varför, men jag anser att din kommentar om brandväggar är aningen dåligt motiverad. Vill du se till att inte råka ut för säkerhetsluckor, crackningsförsök eller bli använd som slave-server så skall du nog se till att installera en brandvägg. Dessutom är det ditt ansvar att se till att du inte blir använd som mail-spammer och när du sedan blir avstängd från ditt ADSL av Telias abuse-avdelning, så kanske du saknar en brandvägg ändå. Och en önskan att du tänkt längre förra gången. ;)

Det är ungefär som att köra bil utan bälte och säga; 'Näe, men det har aldrig hänt något innan, varför skulle det göra det nu för?' Det var det absolut dummaste jag hört.

En mjukvarubrandvägg duger bra åt dina ändamål, så ditt tjabbel om hårdvarubrandväggar och Sisco hit och dit kan du ju lägga ner, speciellt om du inte varken gör bankärenden, kontokortsbetalningar eller nåt annat känsligt över nätet.

Sluta larva dig och installera en brandvägg för böveln.

OveRRidE skrev:

ofrivillaga brandväggen inbygsd i IIS

Den är i Windows XP, inget annat. Och den försvinner inte för att du avinstallerar IIS.

Jag vet inte varför, men jag anser att din kommentar om brandväggar är aningen dåligt motiverad. Vill du se till att inte råka ut för säkerhetsluckor, crackningsförsök eller bli använd som slave-server så skall du nog se till att installera en brandvägg. Dessutom är det ditt ansvar att se till att du inte blir använd som mail-spammer och när du sedan blir avstängd från ditt ADSL av Telias abuse-avdelning, så kanske du saknar en brandvägg ändå. Och en önskan att du tänkt längre förra gången. ;)

Det är ungefär som att köra bil utan bälte och säga; 'Näe, men det har aldrig hänt något innan, varför skulle det göra det nu för?' Det var det absolut dummaste jag hört.

En mjukvarubrandvägg duger bra åt dina ändamål, så ditt tjabbel om hårdvarubrandväggar och Sisco hit och dit kan du ju lägga ner, speciellt om du inte varken gör bankärenden, kontokortsbetalningar eller nåt annat känsligt över nätet.

Sluta larva dig och installera en brandvägg för böveln.

jag menar självklart XP :P tråden handlade om IIS innan så jag blev förvirrad (eller inte hehe) :P.. åsen har jag Bonet, så isf blire dom som stänger av mej =) hehe..

och det där med cisco väggarna borde juhe förstått att var ett skämt! för det var så det var menat.. jag försökt mej få zonealarm, men tog bort det efter nån dag för min IIS o zonealarmen fungerade inte riktigt ihop, sen har jag inte haft i mina tankar att instalera en brandvägg på datorn!.. bra mjukvaru brandväggar kostar! och jag som 16 snart 17 åring är inte gjord av pengar... att konfigurera en brandvägg för mej, som brukar vara CS server, webserver, vill kunna skicka ta emot filer viaMSN och ICQ och mIRC å lite annat å ha nåra portar öppna, så e d väl lite riskfyllt iaf?

jag e inteså insatt i brandväggar, men dem har bara vart jobbiga för mej!!

"hur stänger man en brandvägg? -Man släcker den!"

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

och det där med cisco väggarna borde juhe förstått att var ett skämt!

Det var inget skämt. Vill man vara trygg så skaffar man en sån och kan man inte själv figga den så ber man någon som kan att hjälpa till med den biten.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)