trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Hmm, förstår inte...
Jag lägger en fil i Inetpub/wwwroot och försöker köra den via:
http://localhost/fil.aspx men den hittar ingenting. ("No website configured at this address.")
Hur fixar jag det här. IIS är installerat och har varit igång ett bra tag men filer brukar nås via hemsideadress och inte lokalhostet.
Kan jag ställa in sådant här någonstans i IIS:en?
Mvh
:)
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Det är väl en bieffekt av att servern är knutet till ett IP? Så vill du kolla internt så får du använda serverns interna IP-nummer.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg
Quid skrev:
Det är väl en bieffekt av att servern är knutet till ett IP? Så vill du kolla internt så får du använda serverns interna IP-nummer.
Oki. Vilket brukar det Ip:t vara?/Var kollar jag det?
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Jag får fortfarande "No website configured at this address."
http://127.0.0.1/hello.aspx
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg start -> kör -> cmd
kommandopromt kommer upp.
skriv: ipconfig
Läs av IPt.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Samma sak med ip-numret från ipconfig.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Det är ingen som vet hur jag ställer in så att jag kan skriva
localhost/fil.zbc eller <ip-nr>/fil.abc för att nå en fil?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Den enda förklaring som matchar ditt problem, som jag kan komma på, är att default siten är knuten till en host header.
Internet Services Manager->Högerklicka default website->Properties->Advanced->Markera->Edit->Host Header Name
Om där står nåt så ta bort det.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Wee, jag visste väl att lösningen var nära när jag såg att du kollade på tråden. ;)
Synd bara att .NET-en inte fungerade men, men, man kan itne få allt.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Frågar en sak angående IIS här också...
Var hittar jag de olika "User Accounts" i IIS? Och var skapar jag ett nytt?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det är användarkontona i windows som används i IIS:en.
Titta på Relaterade länkar här i forumet så hittar du quids guide på hur man skapar konton.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
trexter skrev:
Det är ingen som vet hur jag ställer in så att jag kan skriva
localhost/fil.zbc eller <ip-nr>/fil.abc för att nå en fil?
Ett aningen malplacerat inlägg av undertecknad förklarar detta här, där JareMannen ville ha specifika filändelser i IIS:en.
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Aj då, det verkade inte fungera i alla fall. Nu när jag provicoriskt löste problemet med .NET så kommer det upp ett nytt felmeddelande som säger att filen inte hittades. Tesatar med:
localhost/fil.abc
127.0.0.1/fil.abc
trexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Jippii!!! Det löste sig! Jag la till ett ip till default-adressen så att IIS:en visste att det var den hemsidan man ville se.
:bire