Har en bärbar dator som jag fått/låna av skolan. Jag har försökt installera IIS på den. Men det går inte. Har både testat med 2000 och XP Pro.
När jag ska installera det via Kontrollpanelen / Lägg till ta bort program / Windows komponenter så står det att jag måste sätta i 2000 skivan som redan är i.
Jag tror det är Servicpacken som strular till det.
Någon som har tips om hur jag ska göra?
Kan man ladda ner IIS från nätet?
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Är det en 'äkta' skiva eller är det en bränd kopia? Om inte vissa cab-filer ligger i roten eller i undermappar (?) kommer skivan troligtvis strula. Jag tänkte att alla windows-filer kanske ligger i en undermapp som heter 'win2000' eller något sådant.
Och nej, det är inte otillåtet att ha en bränd kopia av sin egen skiva, sålänge man har en giltig licens. ;)
Ja, det är en bränd skiva. Fast jag har testat med en orginalskiva också.
Utan servicpacken fungerar det fin fint. Bara det att jag inte orkar formatera om igen.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg det är väl så att du behöver tillgång till servicepackens filer.. mao - du behöver ladda ner den igen.
Men alltså vi ghostar våra datorer via nätverket i skolan och då får vi alla de senaste Service Packen. Min lärare trodde att det var de som strulade till det.
Finns IIS för nerladdning någon stans?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Nej, IIS finns inte att ladda hem hos Microsoft. Det finns endast på skivan.
Mvh
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du administratörsrättigheter när du har loggat in i datorn?