PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Hej
Tänkte installera PHP och fäljde därför denna guide på PHPportalen: http://www.phpportalen.net/moduler.php?modul=skola&kap=alla
det ända som hände var att IIS sluta funka.. jag fick ett kontigt meddelande när jag skulle starta om och inget funkade. Då testade jag att starta om datorn men nu komme rjag inte ens in på administrationspanelen för IIS, inget händer när jag klickar på den.
Nån som vet vad jag ska göra eller måste jag installera om allt? (Windows alltså..)
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Nu har jag fan försökt allt, installerat om IIS två ggr, återställt datorn till ett tidigare datum.. allt jag kan komma på men inget funkar! så nu är jag helt utan IIS och allt, FAN!!! Kan inte formatera heller för jag har ingenstans att lägga filerna som ska vara kvar, får väll vänta tills vi köper ny dator (om typ 2 år..)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Har du testat att gå vägen genom Konsollen Datoradministration och sedan klicka fram IIS:ens admingränssnitt?
Låter väldigt konstig faktiskt. Har du avinstallerat PHP? Kör även en Windowsupdate, kanske?
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg japp har testat allt (förutom att hälla kaffe i diskett-stationen).. kommer inte in på IIS-adminen.. ibland verkar det dock som att IIS funkar när man går till localhost men se slutat det funka och man får starta om.. blir nog att formatera datan tyvärr..
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag har aldrig varit med om det innan.
Men som sagt; har du testat att köra en windows update, typ ett SP eller nåt?
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg nu verkar det dock funka :) vet inte vad jag gjort men allt är igång och fungerar iallafall!
som ett extra + lyckades jag få in apache på samma burk så nu kan jag köra php där :)