I IIS4 finns inte Server.Execute och Server.Transfer.
I IIS4 är buffern default till false, i version 5 är den true.
Se till att du har en uppdaterad version av scriptmotorn så löser du det mesta annat.
mvh,
5 svar · 243 visningar · startad av Addeladde
Hej
Jag ska göra en sida åt ett företag som har IIS 4.0 på deras befintliga webbserver. Det var så länge sedan jag använde 4:an så vad skiljer de åt.
Sidan som jag ska bygga ska ha en del eller snarare en hel drös med asp-funktioner samt en koppling mot en access databas.
Kan det bli några problem och i så fall med vad?
I IIS4 finns inte Server.Execute och Server.Transfer.
Se till att du har en uppdaterad version av scriptmotorn så löser du det mesta annat.
mvh,
Server.transfer tror jag inte att jag använder. Vad gör server.execute för något?
Vad gör det för skillnad? och hur sätter man den till true?
Är det asp 2.0 som används i IIS 4.0? Kan man inte uppdatera till 3.0 på något sätt utan att uppdatera till IIS 5.0?
Addeladde skrev:
Server.transfer tror jag inte att jag använder. Vad gör server.execute för något?
Exekverar en annan asp-sida och fortsätter sedan med den sida kommandot ligger på.
Addeladde skrev:
Vad gör det för skillnad? och hur sätter man den till true?
Skillnaden är att om buffern är på läggs all output i en buffer och skickas i klump när hela sidan är processad. Vid false skickas det löpande. Response.buffer = true
Addeladde skrev:
Är det asp 2.0 som används i IIS 4.0? Kan man inte uppdatera till 3.0 på något sätt utan att uppdatera till IIS 5.0?
Ja, det är asp 2.0 på IIS4. Nej, det går inte att uppgradera till ASP 3.0 utan att byta till IIS5 (dvs installera Windows 2000).
Mvh
Tack för hjälpen. Nu har jag lite bättre koll :birp