McMojMedlem sedan juli 200269 inlägg Jag har windows ME och vill ha webbserver, pws eller iis går inte, apache blir nått fel med, har även testat ralf 1.8 och xerver, måste ju ha jobbigt programfönster öppet, finns det nått sätt?
skulle helst vilja ha med asp, även php.
Tack på förhand //Micke
PWS, skall gå jag lyckades använda PWS på ME, det är bara att använda win98 skivan
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg Den här servern är lätt att installera och att lägga till stöd för PHP med, men det funkar inte med ASP på den här, det går bara om man har NT, Win2000 eller XP...
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
rIkLuNd skrev:
Den här servern är lätt att installera och att lägga till stöd för PHP med, men det funkar inte med ASP på den här, det går bara om man har NT, Win2000 eller XP...
Vad har då McMoj för nytta av den? Har har ju win 98.
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg Nej, men den går ju att använda om han nöjer sig med PHP...
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg
Peeer skrev:
Vad har då McMoj för nytta av den? Har har ju win 98.
Jag tycker det verkar som om han har Win ME... ;)
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Jag har testat apache på ME, och det funkade för mig.
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg
rIkLuNd skrev:
Den här servern är lätt att installera och att lägga till stöd för PHP med, men det funkar inte med ASP på den här, det går bara om man har NT, Win2000 eller XP...
Är det den riktiga ASP man kan köra på denna servern eller är det sk perlscript ASP?
McMojMedlem sedan juli 200269 inlägg Jag fick in PWS, ha rju även en win2k iis 5 server, Men apche 2.0 gick ej, fick aldrig igång den, aknske 1.36 skulle gått!
rIkLuNdMedlem sedan feb. 2003169 inlägg Det är vanlig ASP 3.0 du kan köra på den servern!
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Okidoki... :) Då skall jag ta och testa den lite. Kan man köra den ihop med Apache tro? Om man inte använder samma port vill säga.
DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg Fungerar perfekt än så länge... :)