SugarDaddyMedlem sedan apr. 20021 083 inlägg
Någon som har koll på systemkrav för köra apache 2.0.43, php 4.2.3 & mysql 3.23.51?
- Har en gammal bärbar 233 m typ 64MB internt & win98 som jag skulle behöva dema en sak på - är det bara att glömma lr(har den inte här så kan inte kolla själv)?
/Magnus
spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg
Det borde funka, även om det kanske inte klarar av så hög belastning. Jag körde samma konfiguration (OK, med Apache 1.3.?) på en 233-Mhz:are med 32 MB RAM och Win95 en gång i tiden, och även om det inte var något under av snabbhet dög det för mina behov.
LMDMedlem sedan jan. 2003100 inlägg
Installera linux på den; betydligt mer lämpat för de program du tänker köra. Specifika systemkrav existerar inte, utan det är upp till en själv hur snabbt system man vill ha.
Ja, för Linux räcker det och blir över, särskilt om X inte är igång :)
SugarDaddyMedlem sedan apr. 20021 083 inlägg
Förmodade/fruktade att jag skulle få det rådet - har inte riktigt tid/lust/vill inte sätta mig in i Linux, undviker gärna kommandoprompter om jag kan.. :) Det är bara fråga om att kunna dema en sak på ett ställe där det inte finns någon möjlighet att vara uppkopplad, sen vet jag inte om ägarinnan skulle bli så glad om jag bytte ut hennes OS heller iofs - "men jag lovar, det här är mycket bättre.." :e
/Magnus
Jag anade att det var ungefär så landet låg :)
Men som sagt, för en demning borde det nuvarande läget duga alldeles utmärkt. Varken Apache eller MySQL har ju särskilt höga systemkrav.
LMDMedlem sedan jan. 2003100 inlägg
Tänk dessutom på att många av de moduler php kan använda inte är trådsäkra --> php bör endast köras med Apache 1.3.