Min hemsideadress är avstängd och jag kan inte längre nå mina ASP-filer via, t.ex: https://www.trexter.com/mapp/aspfil.asp
Kan jag komma åt filen genom ett IP?
Två olika hemsidor körs på IIS:en.
Problemet är att ett webbhotell oftast inte gör så, då IIS:en svarar på host-header-names. Alltså; när du frågar webbservern efter din hemsida så skickar du ju med domänen, IIS:en jämför domännamnet med de som finns i IIS:ens host-header-names och skickar dig till den som överrensstämmer med din förfrågan.
Däremot, om det inte kommer någon domän, vet inte IIS:en var den skall skicka dig, eftesom webbservern har enbart ett IP-nummer men kanske hundra webbplatser, och alla har olika host-header-names.
Därför går det ofta inte att skriva enbart IP mot webbhotell, om inte de har någon speciallösning för det.
RED.
Två olika hemsidor körs på IIS:en.
Däremot, om jag lär mig att läsa inna jag postar, så hade jag ju kunnat gissa att det är din egen server, vilket gör mitt inlägg totalt meningslöst. :e
Däremot, om jag lär mig att läsa inna jag postar, så hade jag ju kunnat gissa att det är din egen server, vilket gör mitt inlägg totalt meningslöst. :e
Haha, den var bra OR! :)
Ja, jag kör "min egen" server.
Men det fungerar alltså inte att använda bara mitt IP eftersom
två hemsidor körs på IIS:en. Jag undrar om man genom någon
inställning i IIS:en kan göra så att ett användarnamn pekar åt en
viss mapp på hd:n eller så. Så att man kan accessa via typ:
ip:trexter/mapp/fil.asp
:)
294 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25