webForumDet fria alternativet

FTP Server

7 svar · 293 visningar · startad av Jonte23

Jonte23Medlem sedan dec. 200240 inlägg

Först önskar jag alla en god fortsättning, sen ber jag om ursäkt om detta hamnade fel.
Nu till pudelns kärna

Jag har adsl från Telia. Som bekant byts IP nummret ut nu och då
Jag kör G6 Ftp server som jag låter vänner o bekanta ha tillgång till, samt även jag själv då jag är på resa. Strulet är som sagt att Telia byter IP och det blir mailandes o trassel med nya nummer hit och dit. Jag vet att det skall finnas sidor eller program som man gratis kan ha för att undvika detta problem. Man skriver ex in dit.namn.kick.as o vips så kommer man till min server oberoeende av IP, förstår någon överhuvudtaget vad jag svammlar om ? På Svenska Jag vill ha tag i en tjänst som gör att jag kan ha en ftp server som skiter i att IP nummret ändras, likt en forwarding tjänst
Mej kan man maila ex på jonte@c23.nu eller svara i forumet här eller ICQ 7702497
Jonte

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kolla på https://www.dns2go.com vet dock inte om det fortfarande är gratis men det funkar iaf bra.

r/ btw, ett forum går ut på att man svarar i samma tråd som frågan står i så att fler kan ta del av svaret så du behöver inte skriva e-postadress eller icq-nummer och sånt. ;)

Jonte23Medlem sedan dec. 200240 inlägg

Vet att man inte behöver men tr av fyra ggr jag har frågat så har jag till slut haft korr per icq mail eller dyl, mycket trevligt FÖ.
Tack för din hjälp skall kika lit på det nu

BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg

dns2go.com är inte gratis längre, däremot är http://www.dyndns.org/ det.

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

dns2go är väl visst gratis, iaf jag sitter med ett program som heter så och det har inte jag betalat ett öre för....

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Har för mig att dom ändrade detta i höstas, kolla om din adress verkligen fungerar.

/red: provade att registrera en domän och fick följande meddelande tillbaka "Your 30 day evaluation registration details are below: ...."

Den är gratis i 30dagar, därefter vill dom ha betalt.

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

den lär nog inte funka ändå för jag har den inte kopplad till något just nu, men jag har ju loggat in med, lutfisk.d2g.com och den skickar heartbeats hela tiden

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Jo, men pekar ip-adressen mot din maskin?
Jag hadde dom innan och i höstas när jag "surfade" till min adress så kom jag till deras sida, där det stod att dom hadde ändrat reglerna och ville ha betalt.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)