webForumDet fria alternativet

ftpserver i iis (xp)

6 svar · 344 visningar · startad av Sico

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

Finns det ingen sån eller?
Tänkte ha en webcam under dreamhack och eftersom det bara kan vara 10st anslutna samtidigt på den lilla klena webservern xp har så tänkte jag lägga bilden på en ftp på min dator och sedan länka till den genom mitt webhotell. Vill inte skicka bilden till webhotellet hela tiden eftersom det finns en transfer-gräns.

Det funkar ju inte när jag lägger bilden på min vanliga ftp-server. Den försöker hitta filen såhär:
ftp://blablabla/D:/Adsl/Ftp/Upload/Image001.jpg
Men jag skriver ju
ftp://blablabla/Image001.jpg

Nån som har förslag på hur jag ska göra?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

FTP-tjänsten installeras inte automatiskt när du installerar IIS, utan du får lägga till den efteråt via kontrollpanelen.

10-användargränsen ligger dock även på FTP-servern dock. Men du kan ju alltid installera en annan FTP-server.

Mvh,

Jo jag har en ftp-server med bulletproof som programvara. Men som sagt, hur ska jag ta mig till då? jag skrev problemet i förra inlägget.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag förstår inte vad du menar att problemet är. Eller, rättare sagt, jag förstår inte vem 'Den' är i Den försöker hitta filen såhär .

Om du vill använda dig av webserver (som ju känns lämpligt), kan du nog kanske installera apache för att komma förbi 10-användargränsen vid det här tillfället.

Mvh,

hallå ja killen, dreamhack börjar imorgon. Nä men jag ska altså hämta bilden till en sida från min ftp, och hur gör jag det från en ftp?
När jag skriver
ftp://blablabla/Image001.jpg
så blir sökvägen
ftp://blablabla/D:/Adsl/Ftp/Upload/Image001.jpg
Och då funkar det ju inte. Hur ska jag göra?

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du har ställt in ftp'n på att släppa in anonymous user så fungerar det att länka som vanligt men det gör inte att fler än 10 kan se bilden ändå eftersom även ftp'n har samma begränsning då den inte är avsett för sånt bruk.

Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det finns en inställning som avgör om du vill ha hela sökvägen eller / före.. Kommer däremot inte ihåg vart och har det inte installerat just nu så jag kan inte kolla heller..

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)