webForumDet fria alternativet

Tappar inställningar på virtual directory

Webbservrar

7 svar · 284 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Hepp!

Jag har ett som jag tycker märkligt problem. Jag har ett virtual directory som heter Local, under denna finns en katalog med namnet BIN som innehåller /BIN/Images/ och ett par filer direkt i /bin/.

Applicationen Local är ett par olika aspx sidor. Efter ca 10 minuter så tappar den bort inställningarna för katalogen BIN samt dess underkatalog, så jag har inte rätt å köra några filer eller hämta bilder ifrån /BIN/Images.

Jag har satt läsbehörighet samt körningsbehörighet "script och körbara filer", det är dessa inställningar som den tappar. Jag går in manuelt och lägger till dem och det funkar, sen tappar dem dessa inställningar efter några minuter.

Någon som har någon idé?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

OS?

Jag vet inte varför men jag fick en känsla av Windows inbyggda File Protection i XP när jag tänker på problemet.

windows 2000 Prof. Senaste servicepacket, senaste uppdateringarna.

Problemen uppstod när jag installerade .net frameworket, det är jag nästan 100 på. Skit irriterande eftersom den tappar inte inställningarna på vd:ts root utan bara på underkatalogen bin och dess kataloger.

.NET?

Är det senaste, eller nån beta eller nåt? Jag har inte så stor koll på NET.

Final release av .net frameworket, det måste ju inte bero på det, men jag märkte inte problemen innan jag installerade det.

Om du testar på någon mapp med ett annat namn i samma katalog då? Funkar det då?

Nej tyvärr override det fungerade inte heller. Det verkar som den släpper inställningarna så fort jag ändrar i tex global.asax eller om någon sida i vd:t genererar något felmeddelande

Jag kom på att jag löste det :) Man kan tydligen inte döpa en katalog som ligger direkt under applikationen till BIN, för det använder asp.net till dll:er

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.bd618308
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)